نقشه راه ایران در مذاکره با غرب مشخص است / از برگزاری گفت‌وگوها در منطقه استقبال می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل منطقه باید در منطقه حل شود و در برهمین اساس از برگزاری گفت‌وگوها در کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به نقش تسهیل گری جوزف بورل در سفر به تهران، اظهار کرد: او به دلیل جایگاه حقوقی و ویژگی‌های فردی که دارد نقش کاتالیزور را در گفت‌وگوهای میان ایران و 1+4 دارد و معمولاً گلایه‌ها را رفع و رجوع و نگاه ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

وی بیان کرد: بعد از صدور قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی که کاملاً هم خنثی بود، ایران واکنش نشان داد و طبیعتاً این مسئله ضد مذاکره بود. لذا اگر ارپا و آمریکا می‌خواهند مذاکره کنند که حتماً هم نیازمند آن هستند، باید تخلفات خود را به نوعی جبران می‌کردند. برای همین بورل به ایران آمد تا دلجویی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه غرب و آمریکا به مذاکره با ایران نیاز دارند، گفت: سیاست اروپا اینگونه است که با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد و با این روش می‌خواهند موضوع مذاکرات را به درازا بکشانند و اقتصاد ایران را شرطی کنند که ما نباید چنین اجازه ای را به آنها بدهیم.

وی با اشاره به تغییر مکان مذاکرات ایران و ارپا از وین به دوحه نیز گفت: اینکه مذاکرات در چه کشوری صورت گیرد، مهم نیست، نقشه راه ایران در مذاکرات باید براساس گرفتن امتیاز تدوین شود و البته معتقدیم مسائل منطقه باید در منطقه حل شود و در برهمین اساس از برگزاری گفت‌وگوها در کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دوحه قطر پس از سفر بورل به تهران محل بعدی مذاکرات ایران و اروپا تعیین شد، بنابراین علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده ایران برای از سر گیری مذاکرات احیای برجام امروز سه شنبه در رأس هیئتی راهی دوحه می شود.

بنا بر اعلام مقامات ایران و اتحادیه اروپا، در مذاکرات دوحه نمایندگان کشورهای روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان حضور ندارند و صرفا نمایندگان ایران و آمریکا با تسهیل گری نماینده اتحادیه اروپا مذاکره می کنند.

کد خبر: 1145742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =