حبیبی: ساپینتو در استقلال به عرش اعلا می‌رسد

پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است، ریکاردو ساپینتو در استقلال جایگاهی به دست می‌آورد و در نهایت مانند سایر مربیان این تیم را ترک می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، گودرز حبیبی درباره مشخص شدن سرمربی جدید استقلال و حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت این تیم گفت: هنوز کار این مربی را ندیده‌ایم و فقط شنیده‌ایم که اهل پرتغال است، در چه تیم‌هایی بوده و چه نتایجی گرفته است. بعد از جدایی فرهاد مجیدی اگر می‌خواستند که مربی ایرانی بگذارند، دیگر نمی‌توانست نتایج فصل قبل را تکرار کند، با این حال برنامه باشگاه نیز مشخص نیست.

وی افزود: ما هنوز نمی‌دانیم که چه بازیکنانی جذب شده‌اند، چه بازیکنانی در تیم مانده‌اند و چه کسانی جدا خواهند شد. حتی نفرات کادر فنی هم معرفی نشدند که مشخص شود آیا آنها توان کار کردن با این مربی خارجی را دارند یا نه. روی هم رفته، حالا که سرمربی خارجی به استقلال آمده است، باید یکی دو دستیار و مشاور خوب در کنار او حضور داشته باشند و معتقدم به این شکل می‌توان نتیجه گرفت، اما در غیر این صورت، او در میانه راه به مشکل می‌خورد. برنامه باشگاه در نقل‌وانتقالات هنوز مشخص نیست و اگر زودتر اقدام نکنند دیر می‌شود و گرفتار خواهند شد. باید هر چه زودتر درباره وضعیت بازیکنان هم تجدیدنظر شود و زودتر تکلیف را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید:

بیانی: استقلال با وضعیتی که امروز دارد در طول فصل به مشکل می‌خورد

پیشکسوت باشگاه استقلال در واکنش به این مسئله که ساپینتو در تیم‌های مختلفی مربیگری کرده و در هیچ تیمی ثبات حضور نداشته است و آیا پیش‌بینی می‌کند در استقلال هم چنین شرایطی داشته باشد، اظهار داشت: پیش‌بینی من این است که در استقلال فضای دیگری برای او پیش می‌آید، چون سابقه نشان داده هر مربی که به اینجا آمده است، خودش را تکان می‌دهد و سر به فلک می‌کشد. همین فرهاد مجیدی، با باشگاه قرارداد سه ساله داشت، اما در قرارداد او بندی بوده که اگر در پایان فصل هر طرف دلش خواست، قرارداد را فسخ کند.

حبیبی با انتقاد از نحوه جدایی مجیدی، یادآور شد: این بار اول و دوم مجیدی هم نیست و او هر بار دلش خواسته، از استقلال رفته است. درست است که در امارات پول خوبی به مجیدی می‌دهند، اما وضعیت مالی او خوب بود و فکر نمی‌کنم نیازی به این پول‌ها داشته باشد. حالا که رفته امیدواریم موفق شود و موفقیت او را می‌خواهیم، اما تمام حرفم این است که در استقلال همه به عرش اعلا می‌رسند و می‌روند. این مربی پرتغالی نیز همین سرنوشت را خواهد داشت، اما اگر یکی دو بازی خراب کند هواداران سکه یک پولش می‌کنند و مجبور به رفتن می‌شود. مگر اینکه حمایتش کنند و او هم شرایط را به خوبی دنبال کند که برای این کار، باید نفرات تیم مشخص شوند.

وی همچنین درباره انتقادهایی که نسبت به دراگان اسکوچیچ وجود دارد و برخی بحث تغییر او را مطرح می‌کنند، گفت: من از روز اول این مربی را قبول نداشتم، چون به لحاظ جایگاهی مربی تیم ملی نیست و چند بازیکن لژیونر ما او را روی انگشت می‌گردانند. اخیراً گفته بود که رئیس فدراسیون دستور داد تا دو بازیکن را خط بزند و این کار را نکرد، اما چرا این مسائل را از روز اول نگفت و حالا که رئیس فدراسیون رفته است، این حرف‌ها را می‌زند؟ سؤال دیگرم این است که فوتبال احسان حاج‌صفی تمام شده است، پس چطور او هنوز در ترکیب تیم ملی بازی می‌کند؟ کریم انصاری‌فرد هم چنین شرایطی دارد که البته او را به اردوی آخر تیم ملی دعوت نکرد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با انتقاد نسبت به چیدمان ترکیب تیم ملی اظهار داشت: وقتی شما پیستون چپ را در دفاع وسط بازی می‌دهید، چطور توقع بازی خوب دارید؟ آنهم در شرایطی که در تیم دفاع وسط تخصصی وجود دارد که او را به بازی نمی‌گیرید. در بازی با الجزایر مهاجمان ما چه کار کردند؟ هافبک‌ها و مدافعان چه عملکردی داشتند؟ چند بازیکن در تیم هستند که هر کاری می‌خواهند می‌کنند و باز هم در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند. ضعیف هستند و باز، در ترکیب هستند. مثلاً مهدی طارمی، عملکردش در پرتغال و تیم پورتو اینطور است که در تیم ملی کار می‌کند؟ او در بازی با الجزایر راه می‌رفت و این بی تعصبی است. زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم، هیچ بازیکنی حتی آهسته هم نمی‌دوید و همیشه در زمین جنگنده بود.

حبیبی درباره چرایی عملکرد ضعیف برخی بازیکنان تیم ملی، خاطرنشان کرد: یک علت این نوع بازی برخی بازیکنان، گذاشتن در کار مربی است و او را قبول ندارند. حالا نمی‌توانند این مسئله را بروز دهند و به زبان بگویند او را قبول نداریم، اما با این رفتارها در زمین اعتقادشان را نشان می‌دهند. با این حال این رفتار قابل پذیرش نیست و ما طارمی را در بازی با الجزایر دیدیم که فقط راه رفت و 90 دقیقه هم در زمین بازی کرد و اسکوچیچ او را تعویض نکرد. من هم اگر با این شرایط در ترکیب بودم و فقط راه می‌رفتم، می‌توانستم 120 دقیقه بازی کنم. در حالی که مهاجم ما، باید اولین مدافع ما باشد و به کار تیمی کمک کند.

وی در ادامه با اعلام مخالفت خود برای تغییر سرمربی تیم ملی در مقطع فعلی، گفت: الان برای تغییر مربی دیر است و در این زمان، نباید دست به تغییر زد. با این حال راهکاری که باید به آن توجه کرد، گذاشتن جلسه‌ای با بازیکنان است و کارشناس و روانشناسی در تیم با بازیکنان از نظر روحی و روانی کار کند که آنها به خودشان بیایند. اگر این اتفاق رخ ندهد، ما در جام جهانی زنگ تفریح خواهیم شد. نمی‌دانم آیا فدراسیون فوتبال فکری کرده یا نه، اما نمی‌توان حرف زد و تا به امروز هیچکس را ندیدیم که پای عمل باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1145757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =