تولد پسر نیک سانتیاگو برنابئو

رائول گونزالس بلانکو “معروف به رائول” در ۲۷ ژوئن سال ۱۹۷۷در شهر مادرید در کشور اسپانیا دیده به جهان گشود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رائول گونزالس بلانکو “معروف به رائول” در ۲۷ ژوئن سال ۱۹۷۷در شهر مادرید در کشور اسپانیا دیده به جهان گشود.او اکنون ۴۵ سالگی خود را جشن می‌گیرد.

"رائول و رئال "

هرچند رائول بازیش را در تیم پایه باشگاه رقیب، یعنی اتلتیکو مادرید شروع نموده بود اما، اولین بازیش را در تیم سوم رئال مادرید و در سال ۱۹۹۴ تجربه نمود جاییکه خورخه والدانو با توجه به زدن ۱۶ گل از رائول در ۹ بازی در تیم سوم رئال مادرید، به وی فرصت بازی داد و رائول با زدن گل در دربی با تیم اتلتیکو مادرید، به جوانترین بازیکن تاریخ بدل شد که در این بازی گل زده‌ است.(با ۱۷ سال سن) در کل رائول گونزالس در اولین فصل حضورش در رئال مادرید، ۹ گل به ثمر رساند تا شاهد اولین قهرمانیش با این تیم باشد. در طی ۸ سال بعدی بازی وی در رئال، رائول به افتخارات زیادی دست یافت. از جمله سه مقام قهرمانی دیگر در لیگ اسپانیا و سه عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و در اکثر این رقابت‌ ها، رائول در کنار زوج مکمل خودش “فرناندو مورینتس” (و بعد ها؛ رونالدو) نقش زیادی در پیروزی و گل‌ های تیمش داشت. پس از رفتن “فرناندو هیرو” از تیم رئال، بازوبند کاپیتانی به رائولی رسید که هرگز نتوانست جام حذفی اسپانیا را بالای سرش ببرد.

در سپتامبر ۲۰۰۵ و بازی در برابر تیم المپیاکوس، رائول به اولین بازیکن تاریخ مبدل شد که موفق شده بود ۵۰ گل در رقابت‌ های لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند. و بعدها نیز رائول با زدن ۶۶ گل به عنوان بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ ها دست یافت. رائول همچنین به نخستین بازیکنی مبدل شد که در دو فینال لیگ قهرمانان اروپا، گل زده‌ است. او ابتدا در بازی برابر تیم والنسیا که با برد ۳-۰ تیم رئال همراه بود، موفق به گلزنی شد و سپس در بازی برابر تیم بایرن لورکوزن، رئال موفق شد تا با گل‌ های رائول و زین الدین زیدان، آخرین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان اروپا را بدست بیاورد.

"رکوردهای رائول "

یکی از نکات عالی کارنامه رائول، این می باشد که وی در طی ۱۵ سال بازی، هرگز از داوران کارت قرمز نگرفت. در نوامبر ۲۰۰۸، رائول گونزالس با هتریک خود در برابر تیم رئال یونیون، موفق شد ۳۰۰مین گل خود را برای رئال مادرید به ثمر برساند. او با گلی که در فوریه سال ۲۰۰۹ به ثمر رساند، توانست به رکورد طولانی بیشترین گل زده رئال، توسط اسطوره باشگاه رئال مادرید، یعنی آلفردو دی استفانو برسد و خودش را ۳۲۳ گله کرد. وی همچنین با ۲۲۸ گل زده، پنجمین گلزن تاریخ لالیگا محسوب میشود. رائول همچنین با زدن ۲۲۸ گل در لالیگا برای رئال مادرید، دومین گلزن تاریخ رئال مادرید از این نظر هم می باشد.

رائول گونزالس به همراه دیگر بازیکن با سابقه تیم رئال، یعنی ایکر کاسیاس، در سال ۲۰۰۸ قراردادی با رئال مادرید بست که بر اساس آن، در هر لیگی که رائول بیش از ۳۰ بازی انجام دهد، قراردادش برای فصل بعد بصورت خودکار تمدید میشود. در سپتامبر ۲۰۰۹، رائول توانست به رکورد بیشترین بازی برای رئال مادرید نیز برسد و اکنون در تمام لالیگا، بعد از زوبیزارتا و خواکین سانچس در رده سوم قرار دارد. بخاطر این رکورد شکنی‌ها، رائول معروف شده‌ است به “مرد رکوردها”.

"تیم ملی رائول گونزالس"

رائول بازیهای ملی خود را از رده‌های پایین تیم ملی شروع نمود و در جام جهانی نوجوانان حضور پیدا کرد. او با زدن ۴۴ گل در ۱۰۲ مسابقه، دومین گلزن تاریخ اسپانیا بعد از ویا می باشد. وی همچنین نفر دهم بیشترین بازی ملی نیز می باشد. رائول گونزالس برای یورو ۱۹۹۶ انتخاب نشد و برای اولین بازی ملیش، مجبور بود صبر کند تا بازی برابر جمهوری چک. وی ۳ جام جهانی (۱۹۹۸-۲۰۰۲-۲۰۰۶) و دو جام ملت‌ های اروپا (۲۰۰۰-۲۰۰۴)را تجربه کرده‌ است و در هر کدام، حداقل ۱ گل را به ثمر رسانده‌ است. پس از بازنشستگی فرناندو هیرو از تیم ملی، رائول بازوبند کاپیتانی تیم ملی اسپانیا را بر بازوان خودش بست. اما رائول از سپتامیر ۲۰۰۶ به بعد به تیم ملی دعوت نشد و نتوانست دیگر در تیم ملی بازی کند. آراگونس، مربی وقت تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۰۸ (که تیم ملی اسپانیا موفق شد بعد از ۴۴ سال قهرمان شود)، بجای رائول، از فرناندو تورس و داوید ویا استفاده نمود و در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی نیز، اینبار دلبوسکه، رائول را به تیم ملی دعوت نکرد تا رائول هیچ قهرمانی را در تیم ملی تجربه نکرده باشد. بعد از رائول، کاپیتانی تیم ملی نیز به ایکر کاسیاس رسید.

رائول موفق به انجام دو هتریک در تیم ملی کشورش شده‌ است. اولی برمیگردد به سال ۱۹۹۹ که تیم ملی اسپانیا موفق شد با ۹ گل، تیم اتریش را در هم بشکند و دومین هتریک هم تنها ۴ روز بعد اتفاق افتاد و در بازی برابر تیم سن مارینو بود.

"رائول و باشگاه‌های بعد از رئال"

رائول در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۰، پس از ۱۶ سال عضویت در رئال مادرید، با امضای قراردادی دو ساله از این باشگاه جدا شده و به تیم شالکه ۰۴ پیوست. او در طول دو فصل حضورش در شالکه، ۲۸ بار در بوندس‌لیگا گلزنی کرد و با شالکه برنده سوپر جام آلمان و جام حذفی آلمان شد.

جدایی رائول از رئال مادرید، یکی از آن دسته اخباری بود که تعداد زیادی از افراد سرشناس را به واکنش و اظهار نظر وادار کرد. تا جایی که حتی پادشاهی اسپانیانیز شخصاً از رائول برای تلاشش در فوتبال اسپانیا، تقدیر کرد. فلیکس ماگات، سرمربی تیم شالکه نیز خبر قرارداد رائول با شالکه را، خبری بسیار عالی برای این تیم قلمداد کرد.

رائول در سال ۲۰۱۲ به تیم السد قطر رفت و با السد نیز قهرمان لیگ ستارگان قطر شد. او سرانجام پس از پیوستن به نیویورک کاسموس در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۵، با کسب بیست و دومین قهرمانی دوران حرفه ای خود از فوتبال کناره‌گیری کرد.

"افتخارات رائول"

 رائول در طی سالهای فعالیت خود در رئال مادرید به قهرمانی های فراوانی رسیده است. از جمله افتخارات رائول ۵ قهرمانی لالیگا، سوپر کاپ اسپانیا ۴ بار، لیگ قهرمانان اروپا ۳بار، سوپر کاپ اروپا ۱، جام باشگاه‌های جهان ۲بار و در قسمت انفرادی دو بار آقای گل اسپانیا،۲بار بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا و ۳ بار بهترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا و چند بار جزء ۳ بازیکن برتر جهان و اروپا شده است و در تیم منتخب جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ حضور داشته است.نکته جالب اینکه او هیچ بار قهرمان جام حذفی اسپانیا نشده است.

"خداحافظی رائول "

رائول در ۱۶نوامبر ۲۰۱۵ میلادی آخرین بازی خود را در باشگاه نیویورک کاسموس انجام داد و برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
وی بار دیگر در یک بازی خداحافظی با شماره ۷ رئال مادرید با حضور همه ستارگان رئال مادرید مقابل السد قطر به میدان رفت و در حضور تماشاگران رئال مادرید از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 "رائول در ایران"

رائول به همراه السد قطر یکبار به ایران آمد و همراه تیم السد قطر به شهر اهواز سفر کرد تا مقابل فولاد خوزستان بازی کند و از سفرش به ایران و استقبال بسیار زیادش در کشورمان بسیار متعجب شده بود.

رائول از بهترین بازیکنان و مهاجمان عصر خود و عضو تیم کهکشانی رئال مادرید در زمان زیدان، فیگو، رونالدو برزیلی و بکهام و روبرتو کارلوس بود.او از محبوبیت وصف ناشدنی برخوردار است و اخلاق خوب او زبانزد هواداران فوتبال در جهان است.رائول هم اکنون در تیم دو رئال کار می کند و آرزویش مربیگری در رئال مادرید است.

تولدت مبارک اسطوره تیم کهکشانی، تولدت مبارک پسر نیک سانتیاگو برنابئو

 محسن بهره دار

کد خبر: 1145824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =