تاثیر دغدغه‌های کاری بر فرزندآوری اساتید زن/ قانونی برای انتقالی خانم‌ها به محل خدمت همسر وضع شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قوانینی برای انتقالی خانم‌ها به شهر محل زندگی یا خدمت همسر در راستای تحکیم خانواده و فرزند آوری وضع و اجرا شود.

سهام اسدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به قانون «خانواده و جوانی جمعیت» در راستای جلوگیری از رشد منفی جمعیت و افزایش سالمندی در جامعه برای سال‌های آینده اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حمایت از این قانون، دستورالعمل‌هایی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده و ستادی را تشکیل داده است. بنابراین امیدواریم به زودی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد حمایت‌های ویژه از اعضای هیئت علمی و دانشجویان خانم که متاهل هستند، نیز باشیم.

بیشتر بخوانید: 

فقدان آسانسور در دانشگاه؛ مهم‌ترین دغدغه دانشجویان باردار/ مسئولان تنها در حوزه فرزندآوری قانون تصویب می‌کنند

وی با انتقاد از انتظارات یکسان مسئولان دانشگاه‌ها از استادان خانم و آقا عنوان کرد: در حال حاضر نه تنها در دانشگاه‌ها بلکه در سایر محیط‌های اداری، نگاه و انتظارات از خانم و آقا یکسان بوده که صحیح نیست. به عنوان مثال ساعات کار، وظایف کاری و پیگیری‌ها یکسان در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه بیشتر وقت و انرژی خانم‌ها در ادارات گرفته شده و آنها برخی اوقات برای پرداختن به فعالیت‌های منزل، همسرداری و وظایف مادری توان لازم را ندارند.

تاثیرات دغدغه‌های کاری بر فرزندآوری

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سن و قدرت باروری در خانم‌ها بیان کرد: اعضای هیئت علمی خانم ممکن است برای بارداری یا بارداری مجدد دچار مشکلاتی شوند؛ چرا که اگر بخواهند بعد از گذراندن دوره دکتری یا سپری کردن مراحل جذب استادی اقدام به فرزندآوری کنند با مشکل سن برخورد خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه بیشتر محیط‌های ادارات یا دانشگاه‌ها برای فعالیت آقایان مناسب است، گفت: متاسفانه کنار هم قرار گرفتن کارکنان یا استادان خانم در یک اتاق، موضوعی است که از سوی مسئولان در نظر گرفته نشده است. دقت در این موضوع می‌تواند علاوه بر تامین آرامش و آسایش خانم‌ها، مراجعه دانشجویان یا سایر استادان آقا را نیز مناسب‌تر کند.

اسدی‌نیا اضافه کرد: برخی از موضوعات هر چند ساده یا کوچک تاثیرات قابل توجهی در زندگی استادان خانم دارد. به عنوان مثال کلاس‌های درس که بعد از ساعت اداری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، باعث می‌شود که خانم‌ بعد از محل کار به خانه مراجعه کند. مسئولان  می‌توانند با تنظیم ساعات کلاس‌های درس این مشکل را به سادگی حل کنند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر وضع قوانینی برای انتقالی اعضای هیئت علمی خانم تصریح کرد: در حال حاضر برخی از استادان با مشکل یکسان نبودن شهر محل زندگی و کار مواجه هستند که این موضوع مشکلات خانوادگی بسیاری برای آنها ایجاد کرده است. به عقیده بنده اگر قوانینی برای انتقالی خانم‌ها به شهر محل زندگی یا خدمت همسر وضع و اجرا شود، به تحکیم خانواده و فرزند آوری کمک بسیاری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =