جذب ۲۲۰۰ میلیارد ریال حمایت‌های مالی در راستای همکاری صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رویداد عصر امید با استان‌های واجد ظرفیت‌های ویژه برای جذب مشارکت صنایع با دانشگاه جذب انواع حمایت‌ها به ارزش بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال در قالب حمایت مالی نقدی جذب شد و با غرفه‌های بخش صنعت هم بیش از ۱۷۰ تفاهم‌نامه با صنایع منعقد شده است.

لاله ملک نیا، مدیر کل صنعت، جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح  نتایج حمایت‌ها و مشارکت‌های جذب شده از صنایع و شرکت‌های صنعتی از فعالیت‌های دانشجویان به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: پیرو محول شدن مسئولیت کمیته اسپانسرینگ در رویداد عصر امید به این اداره کل، تلاش گسترده‌ای برای مذاکره با صنایع چه در سطح سازمان مرکزی و چه در استان‌ها آغاز شد.

وی افزود: بر همین اساس به منظور تبیین سیاست‌های کمیته جذب مشارکت و رویکرد و چارچوب کلی برنامه‌های اداره کل صنعت، جامعه و دانشگاه در تعامل با صنایع و هم اندیشی و تبادل نظر درباره شیوه‌های مذاکره موثر با بخش صنعت برای حضور در رویداد و حمایت از برگزاری آن،  بیش از ۴۰ ساعت جلسه مجازی  با معاونان پژوهش و فناوری و مدیران ارتباط با صنعت واحدهای دانشگاهی در استان‌ها برگزار شد.

مذاکره با صنایع در دستور کار قرار گرفته است

مدیر کل صنعت، جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در استان‌های واجد ظرفیت‌های ویژه برای جذب مشارکت صنایع به منظور مذاکره مستقیم با بخش صنعت در دستور کار قرار گرفت که ماحصل آن جذب انواع حمایت‌ها به ارزش بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال در قالب حمایت مالی نقدی جذب شده مرتبط با غرفه‌های بخش صنعت، حمایت اسپانسرینگ اعتباری، غیرنقدی و همچنین تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای صنعت (ثبت بیش از ۱۷۰ تفاهم‌نامه با صنایع و شرکت‌های صنعتی ) به همراه مبلغ ارزی تا سقف ۵ میلیون دلار طی تفاهم‌نامه ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی و بررسی فنی آن با اتاق بازرگانی است.

به گفته وی علاوه‌بر این پیرو تلاش‌های قابل تقدیر همکاران در صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری نزدیک با این اداره کل بیش از  ۲۰ هزار میلیارد ریال حمایت از صندوق‌های مالی در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقد و جذب شد که می‌تواند پشتوانه ارزشمند برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در دانشگاه باشد.

ملک‌نیا افزود: در این رویداد صنایع مختلف در حوزه‌های متنوع و بیش از ۱۵۰ نهاد، سازمان، وزارتخانه و شرکت فعال و مرتبط با حوزه صنعت مشارکت داشتند که پیرو پیگیری‌های صورت گرفته توسط این اداره کل شاهد مشارکت کم نظیر نهادهای مختلف در برگزاری رویداد ملی (عصر امید) اشاره کرد.

مدیر کل صنعت، جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: با رویکرد ماموریت‌گرایی در پژوهش‌های دانشگاهی و نگاه حل مساله‌ به مشکلات و چالش‌های کشور تلاش شده ارتباط موثر و دوسویه‌ با بخش صنعت برقرار کنیم تا ضمن برخورداری مجموعه دانشگاهی از حمایت‌های مالی و معنوی صنایع در راستای رفع نیازهای واقعی بخش صنعت گام برداریم. 

امکان فعالیت دانشگاه در بخش‌های کنترل کیفی و توسعه فراهم شده است

ملک‌نیا افزود: پیرو تلاش‌ها و اقدامات این اداره کل از قبیل ایجاد شبکه سراسری ارتباط با صنعت در واحدهای دانشگاهی، حضور در استان‌ها و برگزاری جلسات متعدد با صنایع مهم مستقر در استان‌ها، همکاری تنگاتنگ با حوزه معاونت بین‌الملل دانشگاه درباره طرح‌ها و پروژه‌های بین المللی و بازنگری در آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها با هدف تسهیل‌گری در ارتباط دانشگاه با صنعت و حمایت از حضور اعضای هیات علمی در صنعت در قالب ماموریت‌های مطالعات فضای ویژه‌ برای حضور پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه صنعت ایجاد شد.

وی ادامه داد: بستر مناسب برای استفاده از تخصص و دانش فنی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های کنترل کیفی و تحقیق و توسعه، فراهم شده است که این موضوع در راستای ایجاد ارتباط موثر دانشگاه و صنعت اثرگذار است.

ملک‌نیا درباره تغییر دیدگاه صنعت به دانشگاه و اقدامات لازم در راستای تقویت این ارتباط گفت: فعالیت بیش از پیش صنعت و دانشگاه گواه ارتباط دانشگاه، صنعت، هم‌افزایی و تاثیرات مثبت آن بر عملکردشان  آگاه هستند.

به گفته مدیر کل صنعت، جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی برای پیش برد اهداف می‌توان به تعریف مستمر عناوین قراردادهای پژوهشی به منظور رفع معضلات صنعت و انجام پژوهش‌های مشترک، برگزاری جلسات و کارگاه‌های مشترک، توجه به ایجاد ارتباط برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و ظرفیت‌های دانشگاه درباره کنترل کیفیت و تحقیق و توسعه، هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی منطبق بر نیازهای صنعت و ... در راستای پاسخگویی به نیازهای صنعت اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145834

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =