فواید بادمجان که از آن بی‌خبرید

بادمجان طیف بی نظیری از فواید سلامتی را دارد. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد ارزش غذایی و خواص بادمجان ( بادنجان ) بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بادمجان طیف بی نظیری از فواید سلامتی را دارد. در ادامه همراه باشید تا در مورد ارزش غذایی و خواص بادمجان ( بادنجان ) بیشتر بدانید. 

بیشتر بخوانید:

فواید باقلا تازه و خشک برای سلامت بدن و زیبایی

رزش غذایی و خواص بادمجان ( بادنجان )

کاهش وزن

بادمجان فیبر زیادی دارد بنابراین کم کالری است و این باعث می شود علاوه بر ایده آل  بودن در برنامه های کاهش وزن  فوق‌العاده همه‌کاره و کاربردی باشد . می توان آن را فر کبابی کرد و غذاهای بیشماری با آن درست کرد .

بهبود حافظه

پوست بنفش بادمجان حاکی از یک آنتی اکسیدان قدرتمند به نام نسونین است که از غشای سلولهای مغزی محافظت می کند و در انتقال مواد مغذی به بدن مفید است. همچنین به اثبات رسیده است که از التهاب عصبی و افزایش جریان خون جلوگیری می کند و در نتیجه به بهبود حافظه کمک میکند.

قوی کردن استخوان ها

بادمجان دارای ترکیبات گیاهی طبیعی شگفت آوری است که  باعث کاهش پوکی استخوان ، تقویت استخوان های قوی تر و افزایش تراکم استخوان می شود. بادمجان همچنین حاوی آهن و کلسیم دو ماده معدنی بسیار مهم برای سلامتی استخوان ها هستند.

مبارزه با خشکی پوست

پوست بخصوص در ماه های زمستان خشک می شود استفاده از یک ماسک صورت بادمجان ، برای زمستان بسیار مفید است. برای درست کردن این ماسک تمام آنچه نیاز دارید نصف لیوان بادمجان خرد شده ، ۲ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا و ۱ قاشق غذاخوری عسل است این مواد را با هم مخلوط کنید و سپس روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه کاملاً بشویید.

تقویت رشد مو

بادمجان حاوی آنزیم های سالم است که باعث تحریک فولیکول های مو و رشد موها می شود. بادمجان همچنین دارای آب زیاد است و به ترمیم و نرم شدن رشته های شکننده مو کمک می کند. همچنین برای حفظ درخشش طبیعی موها بهتر است آنها را با آب بادمجان بشویید.

جلوگیری از علائم پیری بادمجان

مقدار ویتامین C بدن را تأمین می کند و در نتیجه  پوست و بدن را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. ویتامین C همچنین از علائم پیری از جمله خطوط ریز چین و چروک و لکه های پوست جلوگیری می کند.

بهبود فشار خون

بادمجان حاوی آنتوسیانین است که ثابت شده فشار خون بیماران را کاهش می دهد. متعادل کردن سطح قند خون اضافه کردن بادمجان به رژیم غذایی سطح گلوکز را کنترل می کند. دلیل این امر اینکه بادمجان ها فیبر زیادی دارند و فیبر با کاهش سرعت هضم و جذب قند ، قند خون را کاهش می دهد.

مبارزه با سرطان

بادمجان حاوی چندین ماده است که در مبارزه با سلول های سرطانی پتانسیل بالایی دارد. علاوه بر این ، مطالعات متعددی نشان داده اند که خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات مانند بادمجان در برابر برخی از سرطان ها  بدن را محافظت میکند. خوردن میوه و سبزیجات به محافظت در برابر سرطان لوزالمعده ، معده ، روده بزرگ ، مثانه ، گردن رحم و پستان کمک می کند، با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تعیین چگونگی ترکیبات موجود در بادمجان و تاثیر آن بر سرطان در انسان لازم است.

 بادمجان ها حاوی گلیکوزیدهای سولدودین رامنوزیل گلیکوزید است که ممکن است در درمان سرطان کمک کننده باشد. سرشار از مواد مغذی این غذای فوق‌العاده دلچسب و خوشمزه جایگزین عالی برای غذاهای کالری کم است ، در ادامه مشخصات تغذیه ای تقریبی هر فنجان بادمجان پخته شده (۹۹ گرم) گفته شده: کالری: ۳۵ کل کربوهیدرات: ۸.۶۴ گرم فیبر غذایی: ۲.۵ گرم مس: 1mg ویتامین B1 g:1mg منگنز: 1mg ویتامین B6 :85mg ویتامین B3:6mg ویتامین K : 2.9mcg فولات: 14mcg امیدواریم مقاله ارزش غذایی و خواص بادمجان ( بادنجان ) براتون مفید واقع شده باشد.

منبع: سیو طب

انتهای پیام/

کد خبر: 1145838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =