پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱

در این گزارش پیش بینی بورس در روز چهارشنبه ۸ تیر ماه را برایتان آماده کرده ایم که از نظرتان می گذرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس تحلیل کارشناسان بهترین استراتژی در این سیکل رکودی، پایین آوردن حاشیه سود معاملات و به تبع بالابردن تعداد معاملات برای فعالان بازار است.

به زعم اغلب کارشناسان انتظار می‌رود شاخص کل پس از واگرایی منفی که در سقف یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد نشان داد، با اصلاح همراه شد و در حال حاضر نیز در حال تکمیل این موج اصلاحی است که کف آن را یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد بود. شاخص هم وزن نیز همانند شاخص کل در حال قرار گرفتن در ابر کومو است و حمایت ۴۰۰هزار واحد را پیشرو دارد.

بیشتر بخوانید:

بورس سبزپوش ماند / رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل

حمیده صادقی، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران را بررسی کرد و گفت: شاخص کل پس از واگرایی منفی که در سقف یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد نشان داد، با اصلاح همراه شد و در حال حاضر نیز در حال تکمیل این موج اصلاحی است که کف آن را یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد بود و در حالت بد بینانه یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد درنظر گرفت. اما ناحیه سبز ابر کومو می‌تواند محدوده تقاضا برای شاخص کل باشد.

وی توضیح داد: با توجه به افزایش نرخ بهره بین بانکی در هفته‌های اخیر و سیاست انقباضی که دولت در پیش گرفته است و از طرف دیگر جذاب شدن p/e بازار به نظر می‌رسد باید بازاری نوسانی با شیب ملایم صعودی را در نظر داشت که اصلاح‌هایی را در دل خود خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بنابراین بهترین استراتژی در این سیکل رکودی، پایین آوردن حاشیه سود معاملات و به تبع بالابردن تعداد معاملات برای فعالان بازار است.

وی تشریح کرد: با افزایش نرخ بهره آمریکا و  به تبع آن سایر کشورها برای کنترل تورم، کامودیتی‌ها در حال اصلاح قیمتی هستند که مس، اوره، اسلب، بیلت، نیکل، روی و … همگی با اصلاح قیمت جهانی روبه‌رو شده‌اند.

این کارشناس افزود: با توجه به اینکه بورس ما بازاری کامودیتی‌محور است این فاکتور تاثیر به سزایی در بازار دارد که در هفته‌های اخیر هم شاهد این تاثیرات بودیم. بنابراین فعالان باید به دقت کامودیتی‌ها را رصد کنند.

این کارشناس ضمن تحلیل شاخص کل به بررسی شاخص هم وزن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز همانند شاخص کل در حال قرار گرفتن در ابر کومو می‌باشد و حمایت ۴۰۰هزار واحد را پیشرو دارد.

وی افزود: به طور کلی صنعت پالایشی با توجه به نزدیکی مجامعشان و کرک اسپردهای فوق العاده بهار ۱۴۰۱ و فورواردهای مناسب، می‌توانند همچنان مورد اقبال باشند. صنایع مرتبط به حذف ارز ۴۲۰۰تومانی که اثر این موضوع در گزارش‌های خرداد نمایان خواهد شد هم می‌توانند پیشرو باشند، مانند صنعت غذایی و زراعت. (سهامی از این گروه که فورواردهای مناسبی دارند.)

صادقی در پایان خاطر نشان کرد: تک سهم‌هایی که افزایش فروش مقداری یا افزایش قابل توجه در مبلغ فروش گزارش می‌دهند و تعدادی سهام خودرویی که در زمینه ماشین سنگین فروش قابل توجه در ۱۴۰۱ رقم خواهند زد می‌توانند قابل بررسی باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1145902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =