مکرون: روسیه نمی‌تواند در جنگ اوکراین پیروز شود

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به روند ادامه درگیری‌های نظامی در اوکراین، گفت: روسیه نمی‌تواند و نباید در این جنگ پیروز شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از روزنامه لو فیگارو، امانوئل مکرون روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران گروه هفت، تاکید کرد: بنابراین حمایتمان از اوکراین و تحریم‌هایمان علیه روسیه تا زمانی که ضروری باشد و با شدت لازم در هفته‌ها و ماه‌های آتی ادامه می‌یابد.

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد: حمله این هفته روسیه به یک مرکز خرید در اوکراین "جنایت جنگی" است و پاریس تا زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

درخواست بانک‌های آمریکایی برای دریافت مجوز داد و ستد با روسیه

در همین پیوند ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خواستار معرفی روسیه به عنوان "دولت حامی تروریسم" شد.

وی اضافه کرد: "تنها تروریست‌های کاملا دیوانه که نباید جایی روی زمین داشته باشند، می‌توانند به اهداف غیرنظامی موشک بزنند."

زلنسکی با طرح این ادعا که حمله به یک مرکز خرید در اوکراین عمدی صورت گرفته است، اعلام کرد: روسیه باید به عنوان کشور حامی تروریسم شناخته شود و جهان می‌تواند ترور روسیه را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح‌های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1145911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =