زاهدی‌وفا با مفاهیم اقتصادی آشنا و گزینه مناسب وزارت کار است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: زاهدی وفا به لحاظ اینکه در حوزه اقتصادی کار کرده و به مفاهیم اقتصادی آشناست می‌تواند گزینه مناسبی برای تصدی وزارت کار باشد.

حسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به مهلت قانونی دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و امور اجتماعی اظهار کرد: تاکنون گزینه خاصی از سوی دولت به کمیسیون اجتماعی معرفی نشده است که نمایندگان مجلس بتوانند براساس آن به جمع بندی برسند.

وی درباره گمانه‌زنی‌ها پیرامون گزینه‌های احتمالی دولت افزود: یکی از گزینه‌هایی که مطرح شده، زاهدی وفا سرپرست فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. البته وی هنوز در مجلس حضوری در مجلس نداشته است و اطلاعاتی درباره تصمیم دولت برای معرفی وی نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زاهدی وفا به لحاظ اینکه در حوزه اقتصادی کار کرده و به مفاهیم اقتصادی آشناست می‌تواند گزینه مناسبی برای تصدی وزارت کار باشد.

لطفی ادامه داد: بخش قابل توجهی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ساختارهای اقتصادی تشکیل داده‌اند و زاهدی وفا بخشی از این ساختار بوده بنابراین او را گزینه مناسبی می‌دانم که اگر از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی معرفی شود، از او حمایت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجت‌الله عبدالملکی جوانترین وزیر دولت در وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی بود که ۲۳خرداد سال جاری استعفای خود از هیئت وزیران را تقدیم رئیس جمهور کرد. علی بهادری جهرمی در نشست خبری با تأیید این خبر گفت: رئیس جمهور استعفای عبدالملکی را پذیرفت. با اینحال سخنگوی دولت اعلام کرد که عبدالملکی از دولت جدا نمی‌شوند و به عنوان مشاور رئیس جمهور به کار خود در دولت ادامه می‌دهد.

محمدهادی زاهدی وفا گزینه سرپرستی دولت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از استعفای عبدالملکی بود که پیش از این در جایگاه معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، شورای عالی دفاع و تأمین اجتماعی و در ستاد تنظیم بازار سابقه داشته است.

گمانه‌زنی‌ها درباره جایگزین عبدالملکی در دولت از همان ابتدای پذیرش استعفای در فضای سیاسی و تحلیلی آغاز شد و هرچند محمدهادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست وزارت تعاون معرفی شد، نام افرادی چون محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نیز در کنار نام زاهدی‌وفا به عنوان گزینه‌های احتمالی دولت برای جایگزینی حجت‌الله عبدالملکی مطرح شد.

کد خبر: 1145945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =