تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت/ از اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم تا ضرورت رسیدگی به وضعیت ساختمان پرخطر تهران

«اعزام گروه‌های جهادی، انتصاب مسئولان بسیج دانشجویی و درخواست رسیدگی به ساختمان‌های پرخطر» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته اول تیرماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت فعالیت‌های متعدد و متفاوتی مثل درخواست رسیدگی به ساختمان‌های پرخطر داشته‌اند؛ اما بیشتر تمرکز آنها معطوف به مسائل مرتبط با حسابرسی نهادهای عمومی و خصوصی در راستای مطالبه رهبر انقلاب اسلامی بود. مطالبه‌ای که در هفته چهارم خردادماه نیز در صدر اخبار مرتبط با فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی قرار داشت.

از جمله دیگر عناوین مهم حوزه تشکل‌های دانشگاهی می‌توان به «درخواست از وزیر ارشاد برای ساماندهی حوزه فرهنگ کشور، ابراز همدردی با بازماندگان زلزله افغانستان،حسابرسی به شرکت‌های دولتی و خصوصی» و غیره اشاره کرد. مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار تشکل‌های دانشجویی را در هفته‌ اول تیرماه آورده است: 

۲۵ هزار دانشجوی جهادگر به مناطق محروم کشوراعزام می‌شوند

معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در اطلاعیه‌ای از اعزام ۲۵ هزار دانشجوی جهادگر به مناطق محروم کشور خبر داد. در این اطلاعیه عنوان شده است که بسترسازی های لازم جهت حضور دانشجویان در مناطق کمتر برخوردار کشور در قالب قرارگاه «عهد خدمت» صورت گرفته است. 

 مهلت ثبت نام جهت حضور در این قرارگاه بیستم تیرماه است و علاقه‌مندان جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی جهادگران مراجعه کنند.

گفتنی است که این اعزام‌ها از نیمه دوم تیرماه در تمام استان‌های کشور آغاز می‌شود و دانشجویان در عرصه‌های مختلف عمرانی، سلامت، آموزشی و اقتصادی به خدمت رسانی مشغول خواهند شد. 

انتصاب در بسیج دانشجویی برخی از دانشگاه‌های تهران

صادق مفرد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در احکامی جداگانه سید علی شاهچراغ را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و محمد مردانی را به عنوان مسئول بسیج دانشگاه علامه انتصاب کرد. 

گفتنی است؛ مردانی پیش از این جانشین بسیج دانشجویی این دانشگاه بود.

ساماندهی وضعیت فرهنگی؛ ابزار جنگ روایت‌ها

تعدادی از انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها در نامه‌ای به  محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه پیاده نظام داخلی دشمن در ظاهر می‌خواهند آسیب‌­های اجتماعی را بیان کنند، ولی در باطن، پروژه تهاجم فرهنگی را پیاده می‌کنند، خواستار ساماندهی وضعیت فرهنگی کشور و حمایت از تولید آثار فاخر شدند. 

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «در سال­‌های اخیر، فضای فرهنگی کشور به ویژه در حوزه هنر آنقدر تنزل پیدا کرده و وخیم شده که به وضعیت بحرانی فعلی رسیده است، وضعیتی که جز ولنگاری فرهنگی نمی‌توان نام دیگری بر آن گذاشت.»

دانشجویان در این نامه تاکید کردند: «ولنگاری که در سایه ترک فعل و سیاسی­‌کاری مسئولان گذشته، فضا را برای تهاجم هرچه سنگین­تر دشمن به باورها و هویت و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی ملت ایران و مخصوصا جوانان فراهم کرده است و فرصت بسیار مناسبی نیز به پیاده نظام داخلی دشمن داده تا با هدایت سکان هنری کشور، بدون نگرانی از عواقب، به ترویج تولیدات غیرفاخر، مغایر با فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی و بعضا موهن که با سیاه­‌نمایی و قبح­‌شکنی، در ظاهر می‌خواهند آسیب­‌های اجتماعی را بیان کنند و در باطن، پروژه تهاجم فرهنگی را پیاده کنند، بپردازند و در عوض، جلوی رشد آثاری که مبلّغ ارزش‌­های انقلاب هستند را بگیرند.»

در این نامه مطرح شده است: «تشکل­‌های دانشجویی، با اعلام انزجار خود از دست‌­اندرکاران آثار سینمایی که با هدایت دولت­‌ها و بنگاه‌­های مالی غربی و صهیونیستی، سعی در تخریب وجهه فرهنگی و دینی مردم ایران دارند، از جنابعالی به‌عنوان عضوی از کابینه دولت مردمی انتظار داریم که با ساماندهی فرهنگی کشور و حمایت از تولید آثار فاخر، به وظیفه خود در دوران جنگ روایت‌­ها عمل کنید.»

منافقین امروز به‌جای شلیک به قلب‌ مردم، افکار ملت را هدف گرفته‌اند

علی بزرگخو دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به سالروز حادثه تروریستی بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و همچنین جنایات گروهک منافقین بیان کرد که گروهک منافقین از قبل انقلاب تا امروز در ابعاد مختلف جنایات زیادی بر ضد مردم انجام داده است. همچنین وی اعتقاد دارد که در حال حاضر منافقین به جای شلیک به قلب های مردم به افکار مردم شلیک می‌کنند و در جنگ روایت‌های بخشی از پیاده نظام، دشمنان کشور هستند.

وی درباره تغییر جامعه هدف گروهک تروریستی مجاهدین خاطرنشان کرد: متاسفانه این گروهک در برخی موارد با برخی دانشجویان بی اطلاع و ساده لوح، ارتباط برقرار کرده و سعی در استفاده ابزاری از دانشجویان را دارد. بنابراین بعد از رسیدن به اهداف خود ضربه های بزرگی به زندگی آن دانشجویان وارد می‌کند و فقط در نگاه این گروهک دانشجویان یک ابزار هستند. 

حسابرسی شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها در اولویت  فعالیت مسئولان

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس و مهدی بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور خواستار تحقق مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر ورود دیوان محاسبات به حسابرسی شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها شد.

در بخشی از این نامه آمده است: «رهبر فرزانه انقلاب در سال‌های گذشته با طرح موضوعاتی، چون اصلاح ساختار بودجه، ورود به شرکت‌های دولتی، هوشمندسازی و اولویت بندی در تصمیم گیری برای مصرف منابع کشور، به ضرورت، اهمیت و فوریت این موارد پرداخته‌اند، که متاسفانه با بی توجهی مسئولان مربوطه مواجه شده است.»

دانشجویان در این نامه خاطرنشان کردند: «ما به عنوان بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران از شما رؤسای دولت و مجلس انقلابی و دیوان محاسبات کشور که در دیدار اخیر رهبر انقلاب مورد تمجید بی سابقه ایشان واقع شده است تحقق مطالبه رهبر حکیممان را مبنی بر ورود دیوان محاسبات به حسابرسی شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها را به جد خواستاریم؛ باشد که مدیون و شرمنده خون هزاران شهید که برای پاسداری از این نظام فدا شدند، نباشیم.»

ابراز همدردی دانشجویان با بازماندگان زلزله افغانستان

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با حضور در مقابل سفارت افغانستان، با مردم زلزله زده و بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند. دانشجویان در این تجمع که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ برگزار شد با روشن کردن شمع یاد جان باختگان زلزله افغانستان را گرامی داشتند. 

گفتنی است جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشگاهی انقلابی کشورمان نیز با جمع آوری کمک‌های مردمی برای ارسال به افغانستان به کمک آسیب دیدگان افغانستانی شتافته‌اند.

مسئولان به ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران رسیدگی کنند

۱۲ دفتر جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد قاطع با مسببان حادثه غم انگیز متروپل آبادان و رسیدگی به وضعیت سایر ساختمان‌های پر خطر شدند.

در بخشی از این نامه بیان شده است: «در حال حاضر بر اساس آمار منتشر شده فقط در کلانشهر تهران حدود ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر وجود دارد که لحظه‌ای درنگ و غفلت ممکن است خساراتی جبران ناپذیر دربر داشته باشد و چه بسا متروپل‌ها و پلاسکوهایی در پیش روی هموطنان عزیزمان باشد. در رابطه با حادثه اخیر، قصور، تقصیر، تخلف و افعال مجرمانه مالک، پیمانکار و ناظر شورای شهر، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و سایر نهادهای مسئول و ذی‌ربط مشهود و محرز است که بررسی دقیق آن نیازمند گذراندن فرآیند کارشناسی و در نهایت اتخاذ تصمیمات قاطع قضایی است.»

دانشجویان در این نامه مطرح کردند: «با توجه به این‌که قوه قضائیه وظیفه دارد به‌صورت عادلانه به مشکلات و حوادث وقوع یافته در مکان‌های عمومی که حقوق عامه مردم در آن محل تضییع شده رسیدگی کند، از شما درخواست رسیدگی فوری و برخورد قاطع با مسببان این حادثه و مجازات افراد خاطی را داریم. همچنین با توجه به ابعاد گسترده‌ی این موضوع درخواست ما از جنابعالی این است که مردم شریف ایران در جریان کامل رسیدگی به این پرونده قرار گیرند و دادگاه‌ها به صورت علنی برگزار شود تا هم تسلی خاطری بر قلب آنان باشد و هم درس عبرتی برای افراد مجرمی از این دست باشد تا دیگر به انجام چنین جنایاتی فکر هم نکنند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1145969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =