آخرین تحولات اوکراین | آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کرد

نماینده روسیه در نشست دیشب شورای امنیت با اشاره به اینکه جنگ در اوکراین تا دستیابی به اهداف تعیین شده ادامه خواهد داشت، گفت: ارسال تسلیحات غربی به کی‌یف تنها باعث ادامه درگیری‌ها شده و امکان حل و فصل دیپلماتیک مناقشه بر میز مذاکره را از بین می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، "ولادیمیر زلنسکی"، رئیس‌ جمهوری اوکراین، شب گذشته، سه‌شنبه، در ارتباط ویدئویی خود با نشست شورای امنیت سازمان ملل که به موضوع حفظ صلح و امنیت در اوکراین اختصاص داشت، از سازمان ملل متحد خواست تا روسیه را از شورای امنیت اخراج کند.

وی گفت: «من خواستار محروم کردن هیئت روسی از امکان دستکاری در اقدامات سازمان ملل هستم. لازم است تا زمانی که اقدامات تروریستی این کشور ادامه دارد، حضور روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد غیرممکن شود. این تنها راه منطقی برای عملکرد درست این شورا و اجرای منشور ملل متحد و رعایت آن از سوی همه شرکت کنندگان است.»

در همین نشست، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، سخنرانی ولادیمیر زلنسکی در نشست شورای امنیت را غیرقابل قبول و نقض قوانین شورای امنیت سازمان ملل دانست. به گفته وی، سخنرانی رئیس جمهوری اوکراین در شورای امنیت به شکل ارتباط از راه دور، مورد توافق همه اعضای این نهاد قرار نگرفته و در آخرین لحظات اعلام شد که چنین اقدامی ناقض رویه کاری شورای امنیت است.

بیشتر بخوانید:

مکرون: روسیه نمی‌تواند در جنگ اوکراین پیروز شود

این دیپلمات روس همچنین یادآور شد که طبق قوانین تعیین شده، همه سخنرانان باید در سالن نشست حضور داشته باشند. وی یادآور شد که شورای امنیت سازمان ملل "نباید به بستری برای یک کمپین تبلیغاتی از راه دور توسط رئیس جمهور زلنسکی، با هدف التماس کردن برای دریافت تسلیحات نظامی بیشتر از شرکت کنندگان تبدیل شود.

این دیپلمات گفت: البته طرف روسی با چنین وضعیتی غریبه نیست و به مخالفت خود با این تلاش‌ها ادامه خواهد داد تا حقیقت درباره آنچه در حال رخ دادن است و نه اطلاعات جعلی طرف اوکراینی به جامعه جهانی منتقل شود.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز صد و بیست و ششم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

نماینده روسیه در شورای امنیت: جنگ در اوکراین تا رسیدن به اهداف تعیین شده ادامه خواهد داشت

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان جهانی اعلام کرد: «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین که برای محافظت از مردم دونباس آغاز شده، تا زمانی که گلوله باران این منطقه متوقف شود و تهدیدات ناشی از خاک اوکراین برطرف گردد، ادامه خواهد داشت.»

پولیانسکی گفت: «شما [کشورهای غربی] با تأمین تسلیحاتی ارتش اوکراین، تنها عذاب مقامات کی‌یف که آماده قربانی کردن مردم کشور خود هستند را طولانی می‌کنید. هرچه زودتر متوجه این موضوع شوید، رهبران اوکراین زودتر با موضعی واقع بینانه و نه با شعار و دردهای خیالی، پای میز مذاکره خواهند نشست.»

دیپلمات روس: تسلیحات غربی اهداف قانونی برای نظامیان  روسیه هستند

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به کشورهای غربی هشدار داد که تسلیحات ارائه شده از سوی به کی‌یف و همچنین مزدوران خارجی که برای جنگیدن در برابر روسیه به اوکراین اعزام شدند، اهداف نظامی قانونی برای نیروهای مسلح روسیه هستند. به گفته وی، ارسال مداوم تسلیحات نظامی به کی‌یف تنها درگیری‌های نظامی را طولانی‌تر می‌کند و امکان حل و فصل دیپلماتیک مناقشه در میز مذاکره را از بین خواهد برد.

پولیانسکی در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین گفت: «طرف اوکراینی به عمد تسلیحات نظامی را در مرکز شهرها و در جوار مناطق مسکونی ذخیره می‌کند و مردم را به خطر می‌اندازد و آن را به سپر انسانی تبدیل می‌کند.»

این دیپلمات خواستار رجوع به اظهارات شاهدان عینی و نظرات کارشناسان نظامی شد که به عنوان مثال تایید کردند که یک ساختمان مسکونی در شهر کی‌یف نه توسط موشک کروز روسی، بلکه در نتیجه عملیات ناموفق دو سیستم دفاع هوایی اوکراین آسیب دیده است. به گفته وی، ارتش اوکراین موشک‌های ضد هوایی خود را بر فراز ساختمان‌های مسکونی ساقط کردند و بعد برای پنهان کردن این مسئله روسیه را متهم می‌کنند.

روسیه به مرکز خرید کریمنچوگ حمله نکرده است

معاون اول نماینده دائم  روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که روسیه به مرکز خرید شهر کریمنچوگ حمله نکرده است. به گفته وی، نیروهای مسلح روسیه با سلاح‌های هدایت شونده بسیار دقیق آشیانه‌های سلاح‌ها و مهمات ساخت غرب که از ایالات متحده و کشورهای اروپایی در نزدیکی کارخانه خودروهای جاده ای کریمنچوگ ذخیره شده بود را هدف قرار دادند.

این دیپلمات روس یادآور شد که این تسلیحات و مهمات ذخیره سازی برای ارسال به گروه نظامیان اوکراینی در منطقه دونباس آماده شده بودند تا از آنها برای حمله به مناطق مسکونی دونتسک، لوهانسک و سایر شهرها در شرق اوکراین استفاده شود. پولیانسکی افزود: حملات نیروهای مسلح روسیه مانع از این امر شد.

روز گذشته، دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که وزارت دفاع روسیه تفسیر جامعی در خصوص وضعیت کریمنچوگ ارائه داده که نسخه اوکراینی روند اوضاع به طور کامل رد شده است. وی پیشنهاد کرد در این خصوص تنها بر توضیحات وزارت دفاع روسیه تمرکز شود.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین چند روز قبل در پیامی مدعی شد که در شهر کریمنچوگ، نیروهای نظامی روسیه ظاهراً «یک مرکز خرید را که بیش از هزار غیرنظامی در آن حضور داشتند را با موشک هدف قرار داده است».

آمریکا برای 500 نظامی و مقام روسی محدودیت روادیدی اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا شب گذشته اعلام کرد که ایالات متحده برای بیش از 500 نفر از پرسنل نظامی و مقام روسی که که گمان می‌رود حاکمیت، تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی اوکراین را تهدید یا نقض کرده‌اند، محدودیت‌هایی را برای صدور روادید اعمال کرده است.

دولت ایالات متحده همچنین 57 شهروند روس دیگر را به فهرست تحریم‌ها علیه این کشور اضافه کرده است.  وزارت بازرگانی آمریکا 36 سازمان از روسیه، چین، چندین کشور در اروپا و آسیا را نیز در فهرست سیاه خود قرار داد. علاوه بر این، واشنگتن واردات طلا از روسیه را ممنوع کرد.

آنتونوف: تحریم‌های جدید آمریکا  قوانین بازی اقتصادی را نقض می‌کند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن صبح امروز، چهارشنبه در پاسخ به سئوال رسانه‌های گروهی درباره بسته جدید تحریم‌های ضدروسی آمریکا اعلام کرد که اقدامات محدودکننده جدید ایالات متحده علیه روسیه که از جمله بر گردش طلا و صادرات صنعتی تأثیر می‌گذارد، قوانین بازی موجود برای همه اقتصادهای جهان را نقض می‌کند.

به عقیده وی، تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا علیه روسیه نه تنها بر اقتصاد آمریکا تأثیر می‌گذارد، بلکه بحران اقتصادی جهانی را تا حد زیادی تشدید می‌کند. آنتونوف گفت: "بازارها شاهد هستند که اقدامات دولت آمریکا غیرقابل پیش بینی است و هرج و مرج و وحشت ایجاد می‌کند."

این دیپلمات روس تاکید کرد: «قطع روابط اقتصادی آمریکا و متحدانش با روسیه،  بحران موجود در اقتصاد جهانی را تا حدود زیادی تشدید کرده است. در همه جا کاهش فعالیت‌های تجاری، نابودی زنجیره‌های حمل و نقل و لجستیک، کاهش جریان سرمایه گذاری، مشکلات در بازار کار، کاهش درآمد واقعی کسب و کار و مردم وجود دارد. »

استولتنبرگ: گسترش ناتو پیام روشنی برای پوتین است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه، 28 ژوئن، پس از نخستین روز نشست ناتو، اعلام کرد که پیمان آتلانتیک شمالی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه پیام می‌دهد که همچنان به روی کشورهای جدید باز است.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پذیرفتن فنلاند و سوئد یک ارسال علامت روشن برای رئیس جمهور پوتین است که درهای ناتو به روی کشورهای جدید باز خواهد ماند. این مسئله در تضاد با آن چیزی است که او (پوتین) در هنگام پیشنهاد توافقنامه امنیتی اروپایی در ماه ژانویه در تلاش بود به آن دست یابد و دستور داد تا حضور ناتو در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه کاهش دهد.»

وزارت خارجه روسیه قول داد به اخراج دیپلمات‌ها از بلغارستان پاسخ دهد

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته به خبرگزاری تاس اعلام کرد که مقامات مسکو قطعاً به اخراج دیپلمات‌های روس از بلغارستان پاسخ خواهند داد. وی گفت: روسیه به اقدامات خصمانه بلغارستان پاسخ مناسب خواهد داد.

پیش از این روز سه شنبه مشخص شد که بلغارستان 70 دیپلمات و کارمند فنی سفارت روسیه در صوفیه را از این کشور اخراج می‌کند.

کد خبر: 1145975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =