کنکور و آزمون| رقابت داوطلبان ریاضی و علوم انسانی کنکور ۱۴۰۱ آغاز شد/ امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری

رقابت داوطلبان ریاضی و علوم انسانی در پنجاه و دومین دوره آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی کنکور ۱۴۰۱، امروز  پنجشنبه ۹ تیر آغار شد. آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی جمعه ۱۰ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در شنبه ۱۱ تیر برگزار خواهد شد.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که در روزهای ۸ تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ در کنکور شرکت می‌کنند. کنکور سال ۱۴۰۱ در ۴۱۷ شهر و بخش و شهرستان کشور و ۱۷ حوزه خارجی در ۱۵ کشور دنیا و تعداد ۶۱۵ حوزه امتحانی اصلی و تعداد ۲ هزار و ۹۱۱ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر، در گروه علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، در گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ هزار نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر شرکت کرده اند.

نتایج اولیه کنکور  ۱۴۰۱ اواسط مرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۱ با فاصله ۴ تا ۵ روز  یعنی از دهه سوم مرداد می توانند انتخاب رشته خود را شروع کنند.

نتایج همه آزمون های ملی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد. نتایج نهایی کنکور هفته آخر شهریور ماه بر روی سایت این سازمان منتشر می‌شود. 

امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری 

مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم امروز ۹ تیر به پایان می رسد. داوطلبانی که تا امروز 9 تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل اقدام کنند.

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.  در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =