کنکور و آزمون| سومین روز کنکور ۱۴۰۱ با رقابت تجربی‌ها آغاز شد

رقابت داوطلبان تجربی در پنجاه و دومین دوره آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رقابت داوطلبان گروه تجربی در کنکور ۱۴۰۱، امروز جمعه ۱۰ تیر آغاز شد، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در شنبه ۱۱ تیر برگزار می‌شود.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که در روزهای ۸ تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ در کنکور شرکت می‌کنند. کنکور سال ۱۴۰۱ در ۴۱۷ شهر و بخش و شهرستان کشور و ۱۷ حوزه خارجی در ۱۵ کشور دنیا و تعداد ۶۱۵ حوزه امتحانی اصلی و تعداد ۲ هزار و ۹۱۱ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر، در گروه علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، در گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ هزار نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر شرکت کرده اند.

نتایج اولیه کنکور  ۱۴۰۱ اواسط مرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۱ با فاصله ۴ تا ۵ روز  یعنی از دهه سوم مرداد می توانند انتخاب رشته خود را شروع کنند.

نتایج همه آزمون های ملی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد. نتایج نهایی کنکور هفته آخر شهریور ماه بر روی سایت این سازمان منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1146050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =