سریال سلمان فارسی کدام بازیگرش را از دست داد؟

هشام رستم بازیگر سرشناس تونسی دومین بازیگری است که نامِ او را می‌توان در زمره درگذشتگان یکی از بزرگترین سریال‌های حالِ حاضر تلویزیون، قرار داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، وزارت فرهنگ تونس اعلام کرد هشام رستم بازیگر تونسی که در فیلم‌های بین‌المللی چون «بیمار انگلیسی» و سریال «سلمان فارسی» بازی کرده بود در 75 سالگی درگذشت. علت درگذشت وی طبیعی اعلام شده است.

رستم که به عنوان تأثیرگذارترین بازیگر تونسی نسل خود شناخته می‌شود، از وقتی در فرانسه تحصیل می کرد شروع به بازیگری کرد و به عنوان مجری در تئاتر ملی مردم کار کرد. او اواسط دهه 1970 وارد سینما شد و در ده‌ها فیلم تونسی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و آلمانی جلوی دوربین رفت.

یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های زمان حاضر تلویزیون این روزها مراحل تصویربرداری خودش را در تهران می‌گذراند. کاری که از 20 هزار بازیگر بهره می‌برد که از سراسر کشور شناسایی شده‌اند و مرحله به مرحله جلوی دوربین داود میرباقری خواهند رفت. کنار فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی و بخشی از بازیگران دیگر، نام هشام رستم به‌عنوان بازیگر تونسی بیشتر به چشم می‌خورد، بازیگری که حضور در دنیای تصویر را در 40 سالگی و با حضور در یک تله‌فیلم ایتالیایی آغاز کرد.

رستم تا کنون در بیش از 60 فیلم و سریال ایفای نقش کرده است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به فیلم‌هایی همچون "بیمار انگلیسی"، "کنت مونت کریستو" و "طلای سیاه" اشاره کرد. او امسال علاوه بر حضور در سریال "سلمان فارسی"، در سریال تونسی "27" هم ایفای نقش کرده است.

با استاد چنگیز جلیلوند تماس گرفتیم؛ هم از حال او و هم از احوالات کارهایش آگاه شویم اما آنجا ناخودآگاه با ابتلایش به بیماری کرونا مواجه شدیم که خودش ابراز امیدواری می‌کرد هرچه زودتر حالش خوب می‌شود و در خدمتِ دوبله و هنر این سرزمین خواهد بود اما اجل مهلت نداد و چندی بعد دار فانی را وداع گفت. او در جریان این گپ‌وگفت درباره حضورش در این سریال تلویزیونی گفت: "سریال ایرانی است که اگر اصالت‌هایش حفظ شود کار خوبی از آب در خواهد آمد مثل کارهای دیگر آقای میرباقری که ماندگار شدند."، داود میرباقری برای آقای دوبله، اسقف را کنار گذاشت؛ نقشی محوری که خودش بسیار این نقش را دوست داشت و می‌گفت "وقتی این نقش پیشنهاد شد سر ذوق آمدم تا هرچه زودتر جلوی دوربین بروم."

فیلم کمدی «پاپاراتزی» در سال 1998 ساخته الن بربریان و درام «طلای سیاه» ژان ژاک آنو در سال 2011 که در تونس فیلمبرداری شدند از جمله این فیلم‌های او به شمار می‌رود. او نخستین بار در جشنواره فیلم کن 1989 در بخش نوعی نگاه با فیلم «نعل اسب‌های طلایی» دیده شد.

رستم سال 1988 به زادگاهش بازگشت و در مجموعه‌ای از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی داخلی نقش‌آفرینی کرد. وی در دو فصل مدیریت جشنواره تئاتر کارتاژ را نیز برعهده داشت.

رستم به لطف پدربزرگ مادری‌اش که او را مدام به دیدن نمایش می‌برد از کودکی به بازیگری علاقه‌مند شد. وی که در خانواده‌ای ترک تبار در لامارسای تونس متولد شده بود، مدرک دانشگاهی‌اش را از کالج صدیقی تونس دریافت کرد و برای تکمیل تحصیلاتش راهی فرانسه شد و در رشته ادبیات از دانشگاه سوربن پاریس فارغ التحصیل شد و چند سال هم آنجا اقامت گزیده بود.

این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و روم جلوی دوربین می‌رود و در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. گفته می‌شود که ماجرای غدیرخم هم در سریال "سلمان فارسی" روایت خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که تمهیدات "میرباقری" برای روایت داستان‌های سلمان فارسی که در 40 قسمت پیش‌بینی شده است چیست، حتی شاید در صورت لزوم، فصل دومی هم برای ساخت داستان‌های دیگر زندگی و احوالات "سلمان فارسی" درنظر گرفته شود.

مرقد مطهر سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر اکرم(ص) و از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در 30کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بغداد در شهر مدائن قرار دارد؛ کنار حرم سلمان فارسی مرقد طاهر فرزند امام محمدباقر(ع)، مرقد عبدالله‌بن جابر انصاری و مرقد حُذَیفة‌بن یمان قرار دارند، سلمان فارسی(س) در تاریخ 8 ماه صفر سال 36 هجری قمری درگذشت.

سریال "سلمان فارسی" به‌تهیه‌کنندگی حسین طاهری و به‌ سفارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله بزرگ‌ترین آثار نمایشی تاریخ کشور محسوب می‌شود. این سریال بنابر اعلامِ داود میرباقری تا سال 1405 به طول می‌انجامد. بازیگران ایرانی و خارجی از کشورهای یونان، مراکش، تونس و... در آن بازی خواهند کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1146053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =