چرا مسلمانان را عصبانی‌ترین مردم جهان نسبت دادند؟

"گالوپ گلوبال ایموشن" در گزارش اخیر خود مدعی شده بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، کشورهای لبنان، ترکیه، ارمنستان، عراق و افعانستان عصبانی‌ترین مردم جهان بوده‌اند! اما پشت پرده این ادعا چیست؟!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ "گالوپ گلوبال ایموشن" در گزارش اخیر خود مدعی شده بین سالهای 2021 تا 2022، کشورهای لبنان، ترکیه، ارمنستان، عراق و افعانستان عصبانی‌ترین مردم جهان بوده‌اند! اما در واقع مبنای چنین آمار و ادعاهایی چیست و بر اساس کدام آمار و تحقیقات، چنین گزارشاتی منتشر می‌شود؟! در واقع نه این نمودارها در معرفی عصبانی‌ترین کشورها را می‌توان باور کرد و نه آن شاخص‌سازی‌های که مردم اسکاندیناوی را شادترین مردم دنیا معرفی می‌کند!

این موارد، هیچکدام مبنای قابل استنادی ندارد؛ اینجا مردم در خاورمیانه در عراق در لبنان و ترکیه و ارمنستان و ... شادند اما نه با معیارهای چند کشور غربی.

چه شاخصی می‌تواند مشخص کند که اهالی یک روستا در مغرب یا مردم قبیله‌ای در آمازون یا همین ایران خودمان از زندگی خود به نسبت کمتری از آن مردم ساکن اسکاندیناوی یا سوئیس لذت می‌برند؟!

هیچ خط‌کش علمی برای چنین مقایسه‌ای وجود ندارد، هرچه هست جعل و تلاش برای استیلا نوعی از زندگی بر بقیه شیوه‌هاست.

جعل داده، آمارسازی و نمایش برتری سبک زندگی غربی، تلاشی در راستای گلوبالیسم، نابودی فرهنگ‌ها و یکسان‌سازی انسانها برای سلطه بیشتر نظام رو به اضمحلال غرب است.

شاید به نوعی بتوان گفت اگر مردم عراق واقعاً عصبانی‌اند، بخاطر بمب‌هایی است که شما بر سرشان فرو ریختید؛ اگر افغانستانی‌ها ناراحتند، بخاطر 40 سال اشغال شرق و غرب و جنگ بی‌امان آنها برای حفظ موجودیتشان بوده است.

اگر مردم آفریقا خشمگین هستند بخاطر 3 قرن استعمار و به بردگی کشیدن آنها توسط برخی کشورهای غربی بوده است.

ای کاش بجای این آمارسازی‌ها و تلاش در جهت برتر نشان دادن فرهنگ و سبک پوچ زندگی غربی، دست از توطئه چینی، استعمارگری نوین و جنگ‌افروزی در سایر نقاط دنیا بر می‌داشتید تا دنیا رنگ بهتری از شادی و صلح را تجربه می‌کرد!

منبع: تسنیم

کد خبر: 1146064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =