واکنش ایران به بیانیه ضد ایرانی دو مقام عربی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به بیانیه ضد ایرانی دو مقام عربی در منامه پایتخت بحرین واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه با مردود شمردن ادعاهای بی اساسی که اخیرا در بیانیه مشترک دیدار دو مقام عربی در منامه در خصوص جمهوری اسلامی ایران آمده است، اینگونه ادعاها را مغرضانه، غیرسازنده و ناشی از اهداف و انگیزه های خاص توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با دعوت از کشورهای یادشده به درک صحیح معادلات منطقه ای و توجه به نقش و جایگاه ثبات ساز جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، اصرار بیهوده این کشورها بر ادامه مسیر اشتباه ایران هراسی را دور از حکمت و خدمت به منافع رژیم صهیونیستی در منطقه قلمداد کرد. 

کنعانی همچنین اظهارداشت: حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته ای حق مسلم و قانونی جمهوری اسلامی ایران بوده و توانمندی های دفاعی و موشکی نیز مبتنی بر سیاستی راهبردی و در چارچوب دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و به هیچ وجه تهدیدی برای همسایگان نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با تاکید بر اراده و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در حفظ و گسترش روابط با همسایگان و نیز کشورهای عربی و اسلامی، تلاش های مضاعف دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در این راستا را دلیل روشن و محکم دیگری بر حسن نیت کشورمان دانست.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین وز چهارشنبه با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد.دو طرف در این دیدار درباره راه‌های مبارزه با تروریسم، جلوگیری از تأمین مالی آن و دور نگه داشتن منطقه از رفتارهای برهم‌زننده ثبات را بررسی کرده است.

وزیر خارجه بحرین در این دیدار با تکرار ادعاهای بی اساس خود علیه ایران گفت که در مذاکرات دوجانبه با همتای مصری «دخالت‌های ایران» بررسی شده است.

وی مدعی شد که در این دیدار همچنین بر ضرورت پایبندی ایران به حسن همجواری و خودداری از کشاندن منطقه به رفتارهای بر هم زننده ثبات تاکید شده است.

وزیر خارجه بحرین گفت: در این دیدار راه‌های حمایت از تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بررسی شد.

ادعاهای وزیر خارجه بحرین علیه ایران در حالی تکرار شده است که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که هرگز به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =