اپل هر ثانیه 1700 دلار سود به جیب می‌زند

داده‌های جدید نشان می‌دهد که اپل در هر ثانیه هزار و ۷۰۰ دلار و گوگل و مایکروسافت نیز هزار دلار سود به جیب می‌زنند و به طور کلی، غول‌های فناوری در صدر فهرست پردرآمدترین شرکت‌های جهان ایستاده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ داده‌های جدید نشان می‌دهد که غول‌های سیلیکون‌ولی از جمله اپل، گوگل و مایکروسافت سودهای هنگفتی به دست می‌آورند که قابل تصور هم نیست. این سود در هر ثانیه هزار دلار است.

گزارش‌های شرکت نرم‌افزاری فین‌تک تیپالتی حاکی از آن است که اپل سودآورترین کسب‌وکارهای جهان به شمار می‌رود که روزانه بیش از ۱۵۲ میلیارد دلار درآمد دارد و این میزان درآمد معادل هزار و 752 دلار در هر ثانیه است.

گزارش شرکت تیپالتی نشان می‌دهد که به ترتیب مایکروسافت و آلفابت بعد از اپل در صدر شرکت‌هایی هستند که در هر ثانیه بیشترین میزان سود را به خود اختصاص می‌دهند. بعد از این سه شرکت، بانک‌ آمریکا و شرکت هلدینگ خدمات مالی و بانکداری آمریکایی والز فارگو در رده‌های چهارم و پنجم قرار می‌گیرند. فیس‌بوک، والمارت و سپس شرکت برزگ مخابراتی AT&T در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. شرکت رسانه‌ای کامکست و آمازون نیز به ترتیب با ۴۱۴ و ۳۶۷ دلار در هر ثانیه در رده نهم و دهم فهرست Fortune 500 قرار می‌گیرند.

اپل هر ثانیه 1700 دلار سود به جیب می‌زند

شرکت فناوری تیپالتی همچنین گزارش می‌دهد که متوسط ​​دستمزد هفتگی یک فرد معمولی در آمریکا هزار و 237 دلار است، به این معنی که یک کارگر معمولی آمریکایی برای یک هفته کار کردن رقمی کمتر از سود یک ثانیه چنین شرکت‌هایی دریافت می‌کند.

در حالی‌که اپل می‌تواند در یک روز سودی برابر با 151 میلیون و 386 هزار و 301 دلار به دست آورد، متوسط درآمد یک خانواده در آمریکا ۷۹ هزار و ۹۰۰ دلار است. به این معنا که یک خانواده آمریکایی باید حدود هزار و 895 سال کار کنند تا به اندازه درآمد یک روز اپل، درآمد داشته باشد.

این گزارش همچنین حاکی است که آلفابت -یا شرکت مادر گوگل- بیش از 90 درصد سود خود را از طریق تبلیغات و همچنین اندروید، کروم، گوگل‌مپ و یوتیوب به دست می‌آورد. در مجموع، این بخش گوگل در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ هزار و 931 دلار در هر دقیقه سود داشته است.

در این فهرست، تازه بعد از نام شرکت‌های بزرگ فناوری و بانکی، نام شرکت‌های صنعت غذا و نوشیدنی به چشم می‌آید. کوکاکولا با 283 دلار در هر ثانیه و مک‌دونالد با 191 دلار در هر ثانیه، در رده‌های سیزدهم و پانزدهم قرار دارند.

درآمد اپل از کجاست?

درآمد سه ماهه دوم اپل در سال ۲۰۲۰، حدود 53/5 درصد از آیفون، 10/1 درصد از مک، 8/7 درصد از آی‌پاد و دستگاه‌های پوشیدنی و لوازم جانبی و 18/8 درصد از خدمات است.

طبق آمار، اپل در یک روز 151،386،301 دلار درآمد کسب کرده است. متوسط ​​درآمد خانواده در ایالات متحده 79900 دلار است. در نتیجه، به طور متوسط، یک خانواده باید حدود 1895 سال کار کند تا به اندازه اپل در روز درآمد داشته باشد.

کد خبر: 1146207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =