کاهش خطوط تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بازگشایی دانشگاه‌ها/ ماجرای اعتراض دانشجویان چه بود؟

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش خطوط تغذیه دانشگاه با بازگشایی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: اخیرا تعدادی از دانشجویان نسبت به مشکلات سلف و پخته نبودن غذای سلف اعتراض داشتند که به لغو قرارداد پیمانکار فعلی سلف انجامید.

فائزه عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مشکلات سلف دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مشکلات سلف دانشگاه ما از چند ماه گذشته آغاز شده است. مشکلات سلف و تغذیه سال‌های گذشته نیز وجود داشت اما قابل حل شدن بود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این موارد رسیدگی می‌شد. از جمله این مشکلات می‌توان به پخته نبودن غذاها یا عدم پخت غذا متناسب با تعداد دانشجویان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر حل شدن مشکلات تغذیه دانشجویان مانند گذشته نبود. با حضوری شدن دانشگاه‌ها، وضعیت سلف و تغذیه دانشجویان به علت مدیریت نادرست نامطلوب‌تر شد. به‌عنوان مثال خطوط تغذیه دانشجویان با بازگشایی دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرد. این موضوع چندین بار منجر به طولانی شدن صف غذا در ماه رمضان شد؛ به‌طوری که دانشجویان پس از شیفت در بیمارستان برای گرفتن افطاری به سلف مراجعه می‌کردند و مواردی پیش آمد  تا ساعت ها باید در صف‌ها منتظر می‌مانند.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشجویان در بسیاری از موارد از پختن نبودن غذا گلایه دارند. در آیین‌نامه تغذیه وزارت بهداشت شرط سرو کباب را پخته شدن کامل آن ذکر کرده؛ اما متاسفانه چندین بار شاهد بودیم کباب‌ها به صورت کامل پخته نمی‌شوند. دیگر بهداشت در هنگام پخت غذا در دانشگاه ما رعایت نمی‌شود؛ به طوری که در برخی موارد دانشجویان در غذا حشره و پلاستیک مشاهده کرده‌اند. دانشجویان بارها گزارشاتی از مسمومیت پس از مصرف غذای سلف داده‌اند.

وی‌ اضافه کرد: به گفته مسئولان، علت اصلی مشکلات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بدهی و پرداخت نکردن معوقات چندین ماهه سلف‌ است . این در حالی است که دانشگاه برای برگزاری جشن های مختلف چند میلیون تومان هزینه می‌کند. معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد چندین بار وعده هایی در راستای بهبود وضعیت سلامت و تغذیه دانشجویان داده است، اما هر بار صرفا برای مدتی کوتاه بهبود حاصل شده بود.

عابدی خاطرنشان کرد: برخی از موارد مانند پخته نبودن غذا یا رعایت نشدن بهداشت را نمی توان به کمبود بودجه برای پرداخت معوقات پیمانکار نسبت داد. نمی‌توان دلیل مسمومیت دانشجویان را به عدم توانایی در پرداخت حقوق کارکنان سلف نسبت داد؛ بلکه این موارد از ضعف مدیریتی مسئولان ناشی می‌شود.
 
دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: امیدواریم مسئولان در زمینه تغذیه دانشجویان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و به جای اینکه بودجه را صرف برگزاری جشن به مناسبت‌ها و تشکل‌های مختلف کنند، در راستای پرداخت هزینه‌های سلف بکوشند. در این صورت شاهد کاهش نارضایتی دانشجویان در زمینه تغذیه خواهیم بود.

وی بیان کرد: متاسفانه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت‌های فرهنگی مانند برگزاری یادمان‌ها و جشنواره‌های مختلف را در اولویت قرار داده است. این در حالی است که مشکلات حوزه دانشجویی مانند خوابگاه و تغذیه توجه کمتری می شود. بسیاری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله کادر درمان محسوب شده و در بیمارستان ها مشغول به خدمت رسانی هستند، این دانشجویان در ابتدایی ترین نیازهایشان با مشکل مواجه هستند و قطعاً بر کیفیت ارائه خدمات شان در بیمارستان ها تاثیر گذار خواهد بود. از طرفی یادگیری آنها نیز افت پیدا می‌کند.

عابدی خاطرنشان کرد: اخیرا تعدادی از دانشجویان نسبت به مشکلات سلف و پخته نبودن غذای سلف اعتراض کرده و نسبت به تجمع اقدام کرده بودند. ناظر دانشگاه باید بر نحوه پخت غذایی که در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد نظارت داشته باشد، اما متاسفانه نظارت خوبی صورت نگرفته بود و دانشجویان نسبت به این موضوع نیز معترض بودند. خوشبختانه پیرو اعتراضات گسترده دانشجویان در زمینه سلف و پیگیری های مکرر انجام شده با همت معاونت فرهنگی دانشگاه در نهایت با پیمانکار فعلی سلف لغو قرارداد کرد و از این به بعد خود دانشگاه مسئولیت اداره سلف و تغذیه را برعهده گرفت. امیدواریم این تصمیم موجب افزایش رضایت دانشجویان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146222

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =