حقوق تشویقی به استادان سرآمد علمی و فرهنگی پرداخت می‌شود/ ساخت مسکن کارکنان تا اواخر سال به نتیجه می‌رسد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال علاوه بر سرآمدان علمی، سرآمدان فرهنگی نیز خواهیم داشت و استادانی که در زمینه‌فرهنگی موجب رشد و ارتقای برند دانشگاه آزاد اسلامی شوند، می‌توانند بهره‌وری مالی نیز داشته باشند.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دیدگاه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به موضوع حقوق و دستمزد مثبت و سازنده بوده است به طوری که امسال افزایش حقوق مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به همین نرخ در دولت بیش‌تر بوده و تا حدودی متناسب با تورم اعمال شده است. 

وی افزود: میانگین افزایش حقوق استاتید در استان چهارمحال و بختیاری ۲۴/۵ درصد بود که این رقم در افراد با رتبه‌های علمی بالا مثل دانشیار و استاد تمام به ۳۵ درصد نیز رسیده است. این موضوع باعث تشویق‌ استادان ما به ارتقای درجه علمی خود می‌شود. 

رحیمی گفت: سال گذشته مقداری افزایش حقوق تشویقی، حدود ۵ میلیون تومان برای استادان سرآمد علمی که فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی داشتند، در نظر گرفته شد. امسال علاوه بر سرآمدان علمی، سرآمدان فرهنگی نیز خواهیم داشت و استادانی که در زمینه‌ فرهنگی موجب رشد و ارتقای برند دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند، می‌توانند بهره‌وری مالی نیز داشته باشند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان کرد: دانشگاه علاوه بر مسئله حقوق، به دنبال ساخت مسکن مناسب برای کارکنان و اعضای هیئت علمی خود نیز هست؛ به همین منظور تعاونی‌های مسکن در تمامی استان‌ها راه‌اندازی شده‌ و مسائل قطعه‌بندی زمین‌ها، اخذ سند و تغییر کاربری آن‌ها درحال پیگیری است که پیش‌بینی می‌کنم حدود ۷ ماه کار جدی نیاز دارد. 

او تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری، ملکی رفاهی تهیه کرده و با حداقل هزینه دراختیار کارکنان خود و خانواده‌های آن‌ها قرار داده‌است. همچنین توافقاتی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم که براساس آن‌، بن‌کارت‌هایی به کارکنان دانشگاه آزاد تعلق گرفت که می‌توانند از خدمات اماکن رفاهی سپاه در مشهد مقدس و همچنین تعاونی مصرف سپاه با تخفیف خوبی بهره‌مند شوند. 

به گفته رحیمی، حدود ۱۰ درصد از درآمدهای ما غیرشهریه‌ای است که در ایام همه‌گیری کرونا کمی افت کرد اما با تدابیری که اتخاذ شد دوباره روند رشد پیدا کرد؛ مثلا طرح‌های برون دانشگاهی ما نسبت به سال گذشته ۴ برابر بیش‌تر شده است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: شرکت‌ها دانش بنیان و هسته‌های فناور نیز به خوبی کار را شروع کرده‌اند و امیدواریم که حمایت بیش‌تری از آن‌ها صورت گیرد تا دانشگاه بیش از پیش از فواید آن بهره‌مند شود. همچنین تعدادی کارگاه نیمه تعطیل داشتیم که در چندماه گذشته به چرخه تولید بازگشته‌اند. 

وی‌ در پایان تاکید کرد: بخشی از مزرعه ۵۳ هکتاری خود در چهارمحال و بختیاری را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان‌ گذاشتیم و باقی آن را نیز با مبلغ خوبی و بدون هیچ‌گونه تعهد اجاره دادیم. همچنین قراردادهایی با افراد مختلف منعقد کردیم که در راه‌اندازی مجدد خطوط تولید دانشگاه در استان که سال‌ها بلا استفاده مانده بودند، مشارکت کنند. 
انتهای خبر/

کد خبر: 1146227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =