آخرین وضعیت کرونا در کشور/  افزایش ۳ برابری بستری و سرپایی در روزهای اخیر

در هفته گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، در مجموع ۲۶۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا درکشور شناسایی شده و همچنین ۱۱ بیمار مبتلا به این بیماری نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در هفته‌ای که گذشت (از شنبه چهارم تیر ماه تا جمعه دهم تیر ماه ۱۴۰۱)، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است که از این تعداد در مجموع هفته گذشته ۴۳۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند.

بر این اساس و بنابر اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران کرونا در کشور تا روز گذشته به هفت میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۸۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت کرونا در کشور / ۱۰۵ شهر در وضعیت زرد

همچنین متاسفانه در هفته گذشته مجموعا ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بر این اساس  مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور نیز به ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ نفر رسیده است.

البته در هفته گذشته طی دو روز سه‌شنبه - هفتم و چهارشنبه - هشتم تیر ماه، آمار فوتی‌های کرونا در کشور صفر بود و هیچ فوتی کرونایی در این دو روز ثبت نشده است.

در عین حال  بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اول تیر ماه ۱۴۰۱ مصادف با هفته ۱۲۳ همه‌گیری کرونا در کشور، کاهش یا ثبات بیماران بستری کرونا در ۲۱ استان کشور، افزایش در پنج استان کشور و افزایش مختصر در پنج استان دیگر گزارش شده است.

همچنین در هفته اول تیر ماه، کاهش یا ایستایی موارد مثبت متوفی در هفته اخیر در ۳۰ استان کشور گزارش شده است.

همچنین بر اساس اعلام گزارش وزارت بهداشت از وضعیت این بیماری در هفته اول تیر ماه مصادف با هفته ۱۲۳ همه‌گیری کرونا در کشور، موارد بستری و سرپایی ناشی از کرونا در کشور سه برابر شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1146281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =