عربشاهی: دلالان فوتبال درآمدشان بیشتر از جراحان مغز است

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: دلالان در فوتبال ایران درآمدهای عجیبی حتی بیشتر از جراحان مغز دارند. به لطف آنها در چند سال اخیر فقط مبلغ قراردادها در فوتبال ایران رشد داشته و از نظر کیفی هرروز وضعیت ما بدتر می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ضیا عربشاهی در رابطه با افزایش قراردادهای بازیکنان لیگ برتر در بازار نقل و انتقالات اظهار داشت: این افزایش قیمت‌های نجومی به مدیربرنامه‌ها برمی‌گردد که اصلا چیزی از فوتبال نمی‌فهمند اما برای بازیکنان قیمت تعیین می‌کنند. درست است که حق بازیکنان فوتبال گرفتن دستمزد خوب است ولی نه تا این اندازه. من خودم سعید صادقی را از زمانی که در لیگ دو کشور بازی می‌کرد می شناسم. چرا این بازیکن ۲۸ ساله باید با این قیمت به پرسپولیس بیاید. من این بازیکن را مثال زدم چون پرسپولیسی هستم ولی امثال این بازیکن در فوتبال ما بسیار زیاد است. 

بیشتر بخوانید:

جدایی شوکه‌کننده ۲ ستاره سرشناس از جمع سرخپوشان

وی افزود: من از مدیربرنامه‌ها و مسئولین این سوال را دارم که آیا باشگاه‌هایی مثل صنعت نفت، هوادار، شهر خوردو و غیره می‌توانند چنین هزینه هایی برای جذب بازیکن انجام دهند؟ یکی دیگر از مشکلاتی که تیم‌های ضعیفی مثل تیم صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و چند تیم دیگر در فصل نقل‌ و انتقالات دارند، این است که تیم‌های صنعتی و برخی تیم‌های دیگر با توجه به بودجه‌های کلانی که در اختیار دارند، برای جذب بازیکن هر پیشنهادی را که مدیر برنامه‌ها و ایجنت‌ها می‌دهند، می‌پذیرند و همین مسئله باعث می‌شود که رقم قرارداد بازیکنی که تا دو فصل پیش ۵۰۰ میلیون تومان بوده، یک دفعه چند میلیاردی می‌شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: در این شرایط تیم های دیگر نمی‌توانند رقابت کنند و باید هر چه را در «تَه» بازار باقیمانده است، به خدمت بگیرند. کشور ما انقدر فوتبالیست تاپ دارد که بتوانیم در آسیا حرف اول را بزنیم ولی در این چند ساله فقط ارقام قراردادها بالا رفته و در مقابل کیفیت لیگ پایین آمده و تنها این دلال‌ها و ایجنت‌ها بودند که درآمد بالاتر از جراح مغز بدست آوردند.

عربشاهی ادامه داد: من مخالف بالا رفتن قیمت بازیکنان نیستم اما چرا در زمان کرونا که تمام بازیکنان جهان از مبالغ خود کاستند، بازیکنان ایرانی دست به این کار نزدند؟

کاپیتان اسبق پرسپولیس در مورد مربیان لیگ برتری گفت: ۹۰ درصد مدیران، مربی‌ها و مدیربرنامه‌ها همدست هستند. حدود ۳۰ مربی در لیگ فوتبال ما حضور دارند که به صورت چرخشی تیم عوض می‌کنند. یک مربی در فصل ۶ تیم عوض می‌کند ولی باز هم ناموفق است و همان مربی به برنامه تلویزیونی دعوت می‌شود تا کارشناسی مربی‌های دیگر لیگ انجام دهد. سوال من این است که سازمان‌های نظارتی، فدراسیون فوتبال و یا خود سازمان لیگ چرا در این مسئله ورود نمی‌کند؟

وی عنوان کرد: همه آقایانی که در برنامه‌های تلویزیونی از این اتفاقات ناراضی هستند، باید اول خودسازی کنند و بعد شروع به ایراد گرفتن از سایرین کنند. تا زمانی که این افراد در راس کار قرار دارند، اوضاع فوتبال بدتر از این خواهد شد. چرا نباید بازیکن خارجی با کیفیت وارد لیگ ایران شود؟ بازیکنی که به پیشرفت لیگ کمک کند، نه اینکه خودش نیاز به پیشرفت داشته باشد.

عربشاهی ادامه داد: در کل دنیا اگر باشگاهی بیشتر از درآمدش هزینه کند، قطعا از طرف فدراسیون فوتبال آن کشور یا کنفدراسیون آن قاره، توبیخ انضباطی خواهد شد. نمونه‌اش هم برخورد یوفا با منچسترسیتی است که به دلیل وارد شدن پول‌های بی‌حساب و کتاب مالک اماراتی، این باشگاه را از فعالیت در چند پنجره نقل و انتقالاتی محروم کردند. تا زمانی که برای یک باشگاه براساس درآمدش، بودجه تعریف نکنید، این وضعیت ادامه دار است و هرچه قوانین و مقررات بگذارید، به جایی نمی‌رسید. 

 منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1146284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =