دانش‌آموزان در تابستان تحت آموزش قرار می‌گیرند/شکاف آموزشی مدارس، سال تحصیلی آینده برطرف می‌شود

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه با بیان اینکه دانش آموزان در روند برگزاری امتحانات به نقاط ضعف و قوت خودآگاهی یافته و فرصت جبران برای تقویت دروس در تابستان فراهم شده است، گفت:  در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ روند آموزش با سرعت بیشتر انجام می‌شود تا بتوان شکاف‌های موجود را برطرف کرد.

مهناز سادات فرزانه، مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه درباره برگزاری کلاس‌های تابستانی برای دانش آموزان به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان مدرسه در کلاس‌های تابستانی با موضوعات کلاس‌های آموزشی، ورزشی، فرهنگی و ... به شکل تلفیقی شرکت می‌کنند. البته دیگر دانش آموزان هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: در مدارس در ایام تابستان فعالیت‌ها به شکل تلفیقی در قالب آموزشی، مهارتی، اردویی  و ... برگزار می‌شود. حدود ۶ تا۷ مهارت به دانش آموزان معرفی شده و دانش آموزان برحسب علاقه مهارت مورد نظر را انتخاب می‌کنند و دوره به عنوان معرفی و آشنایی اجمالی مهارت است تا دانش آموز در صورت تمایل بتواند به فعالیت بپردازد.

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ادامه داد: با توجه به مهارت‌های دانش آموزان در یک یا دو دوره آموزش مهارت‌های هفتگانه با عنوان (ای سی دی ال) در تابستان برگزار می‌شود. در این میان برای دانش آموزان دوره دهم و یازدهم حدود ۵ تا ۶ هفته و برای دانش آموزان پایه دوازدهم هم ۸ هفته برنامه برگزار می‌شود. برای دانش آموزان پایه دوازدهم مسائل مربوطه به کنکور توجه به پایه تحصیلی، به مدت ۸ هفته شامل برگزاری کلاس‌های کنکور می‌شود. فعالیت‌های تابستانی برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم سه روز در هفته و برای دانش آموزان پایه دوازدهم ۵ روز در هفته است.

فرزانه درباره برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان ضعیف در برخی از دروس ادامه داد: برای دانش آموزان هر ساله در دروس هدف برای هر پایه با توجه به شکل‌گیری کنکور برنامه‌های آموزشی مدنظر قرار می‌گیرد.

دانش آموزان در تابستان تحت آموزش قرار می‌گیرند

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ادامه داد: هر ساله ارائه دروس آموزشی برای دانش آموزان در برنامه‌های تابستانی اولویت داشته و پیش نیازهای سال آینده در این ایام به دانش آموزان آموزش داده می‌شود تا بتوان گریزی به برخی از سطوح زد تا نکات ضعف دانش آموزان را مطرح و به حل و فصل پرداخت.

به گفته وی چهار اصل تخصصی دروس در هر رشته در ۱۰ تا ۱۲ جلسه نکات علمی دروس سال آینده آموزش داده می‌شود. در پایه دوازدهم ماهیت فعالیت‌ها متفاوت است و پایه دوازدهم سال تحصیلی را با دانش آموزان آغاز می‌کنند. دانش آموزان با مشکلات آموزشی و با توجه به مشکلات کرونایی و جاماندگی از تحصیل در تابستان شناسایی و برای این افراد برنامه‌های جبرانی در دروس متعدد به‌ویژه زبان آموزی برگزار می‌شود. برای مثال بر اساس بررسی‌های انجام شده دو سوم دانش آموزان در زمینه زبان آموزی از مهارت لازم برخوردار هستند و برای برخی از دانش آموزان برنامه‌های ترمیمی در دروس زبان به شکل جداگانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط حضور دانشجویان از فروردین ۱۴۰۱ به شکل حضوری خلاف انتظار بود و ما همیشه بعد از دو سال و نیم از شیوع کرونا و آموزش‌های غیرحضوری نگران بودیم، اما این حضور از فروردین سالجاری تاکنون نشان داد که دانش آموزان در زمینه نحوه تعامل با یکدیگر رفتارهای مناسب داشته و برخی از دانش آموزان جامانده از تحصیل نیازمند آموزش‌های مضاعف هستند. دانش آموزان در روند برگزاری امتحانات به نقاط ضعف و قوت خودآگاهی یافته و فرصت جبران برای تقویت دروس فراهم شده است.

فرزانه با بیان اینکه عمق یادگیری دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ مشخص می‌شود، تاکید کرد: در سال تحصیلی آینده باید روند آموزش با سرعت بیشتر انجام شود و از طریق پیگیری وضعیت دانش آموزان و همراهی خانواده‌ها همکاری کرد تا بتوان شکاف‌های موجود را برطرف کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146297

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =