استقلال با سه بازیکن یک تیم ایده‌آل می‌شود

کارشناس فوتبال و پیشکسوت استقلال گفت: سرمربی جدید آبی پوشان با توجه به شناخت کمی که از فوتبال ایران دارد، به طور حتم روزهای سختی را در پیش خواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ستار همدانی در مورد انتخاب یک مربی پرتغالی برای هدایت تیم فوتبال استقلال گفت: ساپینتو یک مربی پرتغالی است که به تازگی هدایت آبی پوشان را برعهده گرفته است. به نظر می‌آید او با توجه به حضورش در فوتبال اروپا می‌تواند گره گشای استقلال باشد. اگرچه هنوز شناخت کاملی از تیم استقلال ندارد و باید به او فرصت داد تا بتواند با آرامش اهدافی را که در سر دارد، در استقلال پیاده کند.

بیشتر بخوانید

برومند: تکلیف برخی بازیکنان استقلال مشخص نیست

وی بیان کرد: نباید از همان ابتدا او را در تنگنا قرار داد و فشار زیادی به او آورد. او هنوز با فضای فوتبال ایران آشنا نیست و زمان می‌برد تا خود را با شرایط ما تطبیق دهد.

کارشناس فوتبال گفت: هواداران استقلال باید او را درک کرده و از او حمایت کنند و از گذشته هم که استقلال به قهرمانی رسید، یکی از دلایل اصلی آن حمایت هواداران از تیم و خصوصاً سرمربی تیم بود. هواداران یک فصل از مجیدی حمایت کردند. او را تنها نگذاشتند و در هر شرایطی کنار تیم بودند. بنابراین لازم است این اتفاق در این فصل هم رخ دهد. چون سرمربی استقلال هنوز با فوتبال ما آشنا نیست و نیاز است حمایت بیشتری از او شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است که استقلال بتواند به قهرمانی دست یابد؟ اظهار داشت: اولین فاکتوری که مهمتر از هر چیزی است، حمایت مدیران استقلال از کادر فنی است. آجرلو در فصل گذشته به خوبی از کادر فنی اش حمایت کرد. دومین فاکتور دور کردن حاشیه‌ها از تیم است. حاشیه‌ها می‌تواند تیم را به نابودی بکشاند بنابراین همه باید دست به دست هم دهند و اجازه ندهند مسائل غیرفوتبالی به تیم آسیب بزند.

همدانی تاکید کرد: ارتباط صمیمانه بین کادر فنی و بازیکنان یکی از دلایل موفقیت تیم خواهد بود و دیگری آرامش سرمربی است. در فیلم‌هایی که از او دیدیم او بارها آنقدر عصبانی می‌شود که کنترل اش مشکل می‌شود. ساپینتو باید برای موفقیت تیمش آرامش خود را حفظ کند، خونسرد باشد و اجازه ندهد اتفاقات این چنینی او را عصبی کند. زیرا این ناراحتی به داخل زمین و بازیکنان انتقال پیدا کرده و آنها هم تمرکز خود را از دست می‌دهند. بنابراین روابط دوستانه، حمایت مدیرعامل و هواداران و آرامش کادر فنی می‌تواند ضامن موفقیت استقلال باشد.

کارشناس فوتبال در خصوص قول عجیب چهار قهرمانی ساپینتو در مراسم معارفه اش داده است، تأکید کرد: اعتقاد دارم این مسئله بیشتر به یک کری شبیه بود اما در هر صورت سرمربی استقلال باید پخته‌تر صحبت کند. هیچ مربی ای بعد از عقد قراردادش قول قهرمانی نمی‌دهد. درست است که او به دنبال این بود که بار روانی را از دوش تیم برداشته و فضا را به نفع خود تلطیف کند اما باید مراقب باشد که این حرف او در ذهن همه ماندگار خواهد بود. او در استقلال کار سختی دارد. اعداد و ارقام سال گذشته و رکوردهایی که استقلال در لیگ بیست و یکم به دست آورد کار را برای او مشکل تر خواهد کرد. بنابراین باید در نوع کلامش بیشتر دقت کند تا بعداً دچار دردسر نشود.

همدانی در پایان و در خصوص انتقاداتی که این روزها به مجموعه استقلال برای نقل و انتقالات گرفته می‌شود، تصریح کرد: به نظر بنده اگر شاکله فصل گذشته تیم حفظ شود، با چند بازیکن می‌توان با قدرت وارد لیگ جدید شد. استقلال مهره‌های بسیار خوبی دارد که اگر با آنها قرارداد ببندد و ۳-۴ بازیکن را جذب کند، هم نقاط ضعف اش را برطرف کرده و هم قدرتش را برای فصل آینده بیشتر خواهد کرد ضمن اینکه با انتخاب یک دستیار ایرانی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1146342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =