بورس سبزپوش شد / رشد ۱۳۴۶ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۱۳۴۶ واحدی همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز یکشنبه (۱۲ تیر) شاخص کل بورس با اُفت  ۱۵  واحدی آغاز به کار کرد و در ارتفاع یک میلیون و  ۵۰۱ هزار و ۶۱۷ واحد قرار گرفت.

صف خرید و فروش سهام در ۱۲ تیر

در ساعت ۹:۴۵ شاخص بورس با اُفت ۴۲۷ واحدی در اتفاع یک میلیون ۵۰۱ هزار و ۲۰۳ واحدی قرار گرفت.

امروز یکشنبه (۱۲ تیر) شاخص کل بورس با اُفت  ۱۵  واحدی آغاز به کار کرد و در ارتفاع یک میلیون و  ۵۰۱ هزار و ۶۱۷ واحد قرار گرفت.

در ساعت ۹:۴۵ شاخص بورس با اُفت ۴۲۷ واحدی در اتفاع یک میلیون ۵۰۱ هزار و ۲۰۳ واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۰۴ واحدی در ارتفاع ۴۱۷ هزار و ۷۰۷ واحدی قرار گرفت.

سه نماد فارس، فملی و فولاد بیشترین تاثیر  را بر شاخص بورس داشته اند. سه نماد سابیک، خگستر، شپنا پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق بورس هستند.

شاخص کل فرابورس با اُفت ۱۳ واحد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۱۹۵ واحدی قرار گرفت. آریا، دماوند و زاگرس بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس در این دقایق داشته اند.

دی، ددانا و قچار پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق فرابورس هستند. وآذر بیشترین قیمت و خچرخش بیشترین کاهش قیمت در بورس در  این دقایق  را داشته اند. در این لحظات ۴۹ نماد در صف خرید و ۴۰ نماد در صف فروش هستند.

 رشد ۱۳۴۶ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۱۳۴۶ واحدی همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که از ابتدای شروع معاملات تا میانه معاملات رو به ریزش بود و پس از آن رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش ۱۳۴۷ واحد نسبت به روز قبل به رقم یک‌میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با رشد ۱۱۵۹ واحد به رقم ۴۱۸ هزار و ۳۶۲ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس تهران است، امروز به بالای ۵ میلیون و ۹۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز از طریق بورس تهران بیش از ۵ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۳۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۹صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن نسبت به روز قبل ۲۸صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۳صدم درصد تقویت شد. شاخص بازار اول بورس ۱۲صدم درصد کاهش یافت. اما شاخص بازار دوم بورس ۳۵ صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فجر انرژی خلیج‌فارس، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و صنعتی گل‌گهر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس، نمادهای ملی‌مس و بانک ملت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل رو به کاهش نهاد به گونه‌ای که در پایان معاملات با ۱۳ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۱۹۵ واحد رسید. ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۲۴ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۹ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای نیروبرق دماوند، پتروشیمی زاگرس و برق عسلویه مپنا بیشترین اثر افزایشی در فرابورس داشتند و نمادهای آریاساسول، بهمن دیزیل و صباتأمین و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

کد خبر: 1146357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =