مدرس خیابانی: حق‌آبه هیرمند را پیگیری خواهیم کرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ حلقه چاه منطقه "حرمک" به بهره‌برداری رسیده که با واردشدن آب آن در مدار، تنش آبی در شهر زاهدان به حداقل خود خواهد رسید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از خط انتقال "چاه‌نیمه2" به "چاه‌نیمه1" اظهار داشت: در این دو سالی که ظرفیت چاه‌نیمه‌ها به حداقل خود رسیده است، حدود 9 ماه آب چاه‌نیمه شماره 4 که در سطح است به چاه‌نیمه شماره 3 منتقل شده است تا بتوانیم نیاز آب شهری را برطرف کنیم.

وی افزود: تاکنون بیش از 130 میلیون مترمکعب آب از چاه‌نیمه 4 به چاه‌نیمه شماره 3 منتقل شده است که می‌تواند نیاز آب شهری منطقه سیستان و زاهدان را برطرف کند. ذخیره آبی برای سال جاری کافی است و مشکلی نداریم و در مجموع اقدامات لازم برای رفع تنش آبی این منطقه انجام شده و می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ضرورت اجرای تعهدات هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان درباره حق آبه هیرمند

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه روستایی 30 مترمکعب آب چاه‌نیمه شماره 2 که تبخیر بالایی داشت به چاه‌نیمه شماره 1 منتقل شد تا با خط انتقال 3 به 1، بتوانیم آب روستایی را نیز از این منبع تأمین کنیم. 10 حلقه چاه منطقه "حرمک" به بهره‌برداری رسیده است که با وارد شدن آب آن در مدار،  تنش آبی در شهر زاهدان به حداقل خود خواهد رسید.

بیشتر بخوانید

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: برای کاهش اثرات خشکسالی  منطقه سیستان باید با یک نگاه ملی اقدام شود چرا که این امر نقش مهمی در توسعه امنیت پایدار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تأمین اعتبار جهت انتقال آب از منطقه "تهلاب" گفت: حق‌آبه هیرمند با رایزنی‌ها پیگیری خواهد شد. خط انتقال آب دریای عمان به استان از 4 منطقه آغاز شده است اما باید با سرعت بیشتری پیش برود.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار چاه ژرف در استان حفر و یک آب‌شیرین‌کن روی چاه ژرف شماره2 نصب شده است، گفت: برای تأمین آب منطقه سیستان نیازمند حفر 100 حلقه چاه ژرف هستیم که از وزارت نیرو می‌خواهیم برای حفر این چاه‌ها منابع و اعتبار لازم را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =