هشدار؛ کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌فروش سیار

رئیس پلیس فتا تهران از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار مسلح که با روش اسکیمر چندین میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی بیان کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حسابشان برداشت شده است.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که قربانیان این پرونده پس از خرید از یک میوه فروش سیار در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: مجرمان تحت پوشش میوه فروشان دوره گرد با یک خودروی وانت بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها کرده‌اند.

وی افزود: با بررسی‌های تکمیلی، افراد شناسایی و پس از تشریفات قضایی، هر ۲ مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه مجرمان از سابقه داران کلاهبرداری به روش اسکیمر هستند و چندین مرتبه دستگیر شده‌اند تاکید کرد: متهمان حین دستگیری مسلح بودند و یک قبضه سلاح کمری از این افراد کشف شد که پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از ۳۰ نفر با این روش اعتراف کردند.

وی افزود: شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =