دلالی‌ها به بدنه فوتبال ایران لطمه می‌زند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: جابجا شدن مبالغ نجومی فقط به خاطر حضور دلال‌ها در فوتبال است که این شرایط عملکرد فوق‌العاده بدی در فوتبال ایران به جا گذاشته است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محمود شافعی، درباره قرارداد یحیی گل‌محمدی باپرسپولیس اظهار داشت: سابقه مربیگری گل‌محمدی در پرسپولیس که توانست دو قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد، منجر به بستن قرارداد با وی شد. باید قراردادها به صورت شفاف رسانه‌ای شود چون این کار حرفه‌ای است و همه از آن مطلع شوند. در تمام دنیا باشگاه‌ها قرارداد بازیکنان و مربیان‌شان را منتشر می‌کنند. شاید بعضی از افراد به خاطر رقم و مبالغی که شخصی است، از انتشار قراردادشان ناراحت می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

پنجعلی: سیدجلال در اوج از فوتبال خداحافظی کرد

وی ادامه داد: به نظرم برای سه سال قرارداد با گل‌محمدی پرداخت سالیانه ۱۰-۱۲ میلیارد تومان هم آنچنان رقم چشم‌گیری نیست، چون مربیان خارجی که به ایران می‌آیند، هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند و دو برابر این ارقام پول دریافت می‌کنند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه در پست‌های مهم بازیکنان خوب جذب شده است، گفت: یک بازیکن چپ پای ماهر در حد تیم ملی جز نیازهای تیم است. در سمت راست هم اسماعیلی فر بازیکن خوبی بود که جذب شد. در پست دفاع چپ که بسیار حساس و ضروری است باید بازیکن جوانی که حتی سابقه حضور در تیم ملی امید را دارد جذب شود.

شافعی در مورد بستن قراردادهای نجومی با بازیکنان، گفت: متاسفانه هماهنگی مدیر برنامه‌ها و مدیر عامل باشگاه‌ها جوی را به وجود آورده است که بازیکنان فراتر از اندازه‌ کیفیت فوتبالی‌شان مبالغی را درخواست می‌کنند. جابجا شدن مبالغ نجومی فقط به خاطر حضور دلال‌ها در فوتبال است که این شرایط عملکرد فوق‌العاده بدی در فوتبال ایران به جا گذاشته است. به طور مثال یک بازیکن در فوتبال ایران ۱۵-۱۶ میلیارد تومان می‌گیرد، اما در سطح بازی‌های ملی آنچنان کیفیت مناسبی ندارد. این عددی که به بازیکن می‌دهند با داشته‌های فوتبالش همخوانی ندارد. دلالی‌ها به بدنه فوتبال ایران لطمه می زند تا جاییکه یک سری از بازیکنان مشکل تکنیکی دارند.

پست‌های تیم ملی پایه هم با مبالغ میلیاردی جابه‌جا می‌شود

وی افزود: متاسفانه نقش فرایند دلال‌پروری در فوتبال ایران این قدر زیاد شده است که پست‌های تیم ملی پایه هم با مبالغ میلیاردی جابه‌جا می‌شود. گزینش مربیان به وسیله دلال‌ها پررنگ می‌شود و این مسائل مهم فوتبال را اذیت می‌کند. این آسیب‌ها تاثیرات خودش را در جام جهانی و جام ملت‌ها می‌گذارد. امیدوارم این افراد که به فوتبال ضربه می‌زنند جلوی‌شان گرفته شود تا فساد هم ریشه‌کن شود.

شافعی در خصوص جذب دروازه‌بان دوم خاطرنشان کرد: باید پرسپولیس نگاه ویژه‌ای برای انتخاب دروازه‌بان دوم و سوم داشته باشد. حضور یک دروازه‌بان دوم به طور حتم دغدغه مربی را کمتر می‌کند، اما کم کاری در جذب دروازه‌بان دوم به وجود آمده است، باید نگاهی به تیم‌های پایه داشته باشند. در اکثر تیم‌های بزرگ دنیا گلر دوم و سوم را از تیم‌های دوم و پایه خودشان جذب می‌کنند. در فوتبال ایران این معضل وجود دارد که خیلی کمتر پشتوانه‌سازی انجام می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1146430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =