رئیسی: آماده گسترش حداکثری روابط با همه کشورها هستیم/ رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران زمینه توافق و همکاری را فراهم خواهد کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند باشد، اظهار داشت: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکره برای توافق در جریان است، اقدامی غیرمسئولانه و ناقض روح مذاکره و توافق و بیانگر تناقض رفتاری آنها است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در آئین دریافت استوارنامه «لونگ کوک هویی» سفیر جدید ویتنام با اشاره به روابط دوستانه میان تهران - هانوی گفت: سطح فعلی همکاری‌ها و روابط ایران و ویتنام متناسب با ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور نیست.

رئیس جمهور افزود: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند به یافتن راهکارهای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های کشاورزی، فناوری، حمل و نقل و دیگر عرصه‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: نان گران نخواهد شد

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ویتنامی‌ها را مردمی می‌شناسیم که در مقابل استعمار و سلطه طلبی ایستادگی کردند و در این زمینه مواضع نزدیکی به یکدیگر داریم، اظهار داشت: تاریخ هیچگاه جنایت‌های آمریکا علیه ملت ویتنام را از یاد نخواهد برد.

«لونگ کوک هویی» سفیر جدید ویتنام نیز در این مراسم با بیان اینکه ایرانیان مردمی صلح‌دوست با فرهنگ و تمدنی غنی و تاریخی هستند، تصریح کرد: ایران با وجود سال ها تحریم و فشار به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار درخشانی دست یافته است.

سفیر ویتنام با قدردانی از سیاست خارجی فعال جمهوری اسلامی ایران و اولویت قائل شدن برای توسعه روابط با همه کشورهای منطقه و جهان خاطرنشان کرد: ویتنام همواره روابط خوبی با ایران داشته و برای ارتقای سطح همکاری‌ها به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری تلاش می‌کنیم.

رئیسی: ایران آماده گسترش حداکثری روابط با همه کشورها از جمله سوئیس است/ پیشنهاد صدور قطعنامه علیه ایران در حین مذاکره، غیرمسئولانه و ناقض روح مذاکره و توافق بود

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند باشد، اظهار داشت: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکره برای توافق در جریان است، اقدامی غیرمسئولانه و ناقض روح مذاکره و توافق و بیانگر تناقض رفتاری آنها است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در آئین دریافت استوارنامه «نادین اولیویری لوزانو» سفیر جدید سوئیس با اشاره به قدمت بیش از ۱۰۰ ساله روابط دو کشور گفت: ایران آماده گسترش حداکثری روابط با همه کشورها از جمله سوئیس در عرصه‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش دیپلماتیک سفارت سوئیس در تهران افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال ایران گرفتار اشتباه محاسباتی هستند و امیدوارم شما واقعیات ایران را به دولت متبوع و دیگر کشورها منتقل کنید تا متوجه شوند که ایران علیرغم دشمنی‌ها، به پیشرفت خود ادامه داده است و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها اثر معکوس گذاشته است.

رئیسی اظهار داشت: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکره برای توافق در جریان است، اقدامی غیرمسئولانه و ناقض روح مذاکره و توافق و بیانگر تناقض رفتاری آنها است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند بماند.

«نادین اولیویری لوزانو» سفیر جدید سوئیس نیز در این مراسم گفت: ایران و سوئیس در بیش از ۱۰۰ سال سپری شده از برقراری روابط دیپلماتیک، همواره تعاملات و همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای با یکدیگر داشته‌اند.
سفیر سوئیس با اشاره به نقشه راه روابط تهران و برن خاطرنشان کرد: به عنوان سفیر سوئیس برنامه اصلی من تلاش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی: ایران و لیتوانی ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای ارتقای سطح روابط با یکدیگر دارند/ رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران زمینه توافق و همکاری را فراهم خواهد کرد

رئیس جمهور در دیدار سفیر آکردیته لیتوانی اظهار داشت: ایران و لیتوانی ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای ارتقای روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در آئین دریافت استوارنامه «ریکارداس دیگوتیس» سفیر آکردیته لیتوانی گفت: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای ارتقای روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.

رئیس جمهور با بیان لزوم اجرای تعهدات کشورهای غربی افزود: جمهوری اسلامی ایران طبق تایید همه ناظران به تعهدات خود در توافق عمل کرده است، اما در عوض آمریکا از این توافق خارج شده و کشورهای اروپای نیز از عمل به تعهدات خود تخطی کرده‌اند.

 رئیسی اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی برای پیگیری صدور قطعنامه علیه کشورمان از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حین مذاکرات را وقیحانه و بر خلاف الزامات مذاکره و توافق توصیف و تصریح کرد: رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران زمینه توافق و همکاری را فراهم خواهد کرد.

«ریکارداس دیگوتیس» سفیر آکردیته لیتوانی نیز در این مراسم با طرح درخواست گسترش روابط و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و از جمله لیتوانی اظهار داشت: به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا تاکید می‌کنم که زمینه و فرصت مناسبی برای توسعه هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

کد خبر: 1146545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =