فوت یک نفر بر اثر تب کریمه کنگو

مینوسپهر اظهار داشت: چند روز قبل یک مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان یزد شناسایی شده بود این بیمار که از شهروندان عادی بود چند روز در پیش بیمارستان بستری بوده و در نهایت روز گذشته فوت شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مژگان مینوسپهر اظهار داشت: چند روز قبل یک مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان یزد شناسایی شده بود این بیمار که از شهروندان عادی بود چند روز در پیش بیمارستان بستری بوده و در نهایت روز گذشته فوت شد.

بیشتر بخوانید

علائم و راه‌های انتقال تب کریمه کنگو / خطر ذبح دام در معابر عمومی

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که با فرا رسیدن فصل گرما شیوع پیدا می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو یا همان تب خون‌ریزی دهنده یک بیماری ویروسی است افزود: این بیماری در اثر گزش نوعی کنه منتقل می‌شود.

مینوسپهر تصریح کرد: شهروندان لازم است به منظور حفظ ایمنی و سلامت خود جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری گوشت خام خریداری شده را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری نمایند و در نهایت پس از گذشت زمان لازم گوشت را با دستکش قطعه‌بندی و آماده مصرف نمایند.

وی از جمله علائم این بیماری که روز گذشته موردی از ثبت فوتی آن در استان یزد گزارش شد را سردرد، تب بالا، کمردرد شدید، درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و خونریزی دانست.

فاتحی‌نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد نیز در پی ثبت اولین فوتی مبتلا به تب کریمه کنگو در استان یزد اظهار داشت: شهروند یزدی به علت استفاده از گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز که فرآیند پیش سرد برای آن اتفاق نیفتاده بود به این بیماری مبتلا شده بود که متأسفانه در پی این اتفاق فرد جان خود را از دست داد.

وی گفت: آنچه این روزها بیش از پیش اهمیت دارد نزدیک شدن به عید سعید قربان است، از شهروندان و مردم تقاضا داریم حتما گوشت نذری دریافت شده را به مدت 24 ساعت در یخچال و دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری نمایند و سپس گوشت را به شکل کاملی پخته و آن را مصرف نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ادامه داد: همشهریان توجه داشتند باشند در صورت استفاده از گوشت و ابتلا به علائمی همچون ضعف، سردرد شدید، لرز، درد شدید در ناحیه پشت، کمر و پاها، گیجی، کوفتگی، بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ بدون ارتباط با غذا خوردن، اسهال، درد شکم در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایند.

فاتحی‌نیا با بیان اینکه ابتلا به این بیماری در پی تماس با دام یا مصرف گوشت‌های آلوده و پیش سرد نشده حاصل از ذبح دام‌های غیر مجاز اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: تب کریمه کنگو در دام، در ظاهر اصلا قابل مشاهده نیست و تنها در آزمایشگاه قابل تشخیص است و متأسفانه این بیماری در انسان خونریزی شدید ایجاد و منجر به مرگ افراد شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد عنوان کرد: شهروندان در صورت تماس با دام یا گوشت و بروز چنین علائمی در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با شروع سریع درمان بیماری از خونریزی داخلی که منجر به تأخیر در تشخیص بیماری و مرگ قطعی می‌شود جلوگیری کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر: 1146567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =