دوره‌های توان افزایی به شکل متمرکز برگزار می‌شود/ مهارت باید جایگزین آموزش در دانشگاه شود

رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دوره‌های توان افزایی به صورت متمرکز خبر داد و افزود: در دانشگاه‌ها باید مهارت را جایگزین آموزش کنیم تا اشتغال ایجاد شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی اکبری، رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با هیأت رئیسه و مسئولان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، گفت: برگزاری مسابقات ملی و دوره‌های توان افزایی، دو هدف اصلی دبیرخانه پایش آزاد است که استعدادهای درخشان و دانشجویان توانمند و نخبه شناسایی می‌شوند.

وی با تأکید بر اشتغال جوانان پس از فراغت از تحصیل اظهار کرد: دانشجو رکن اصلی دانشگاه است و مسئولان باید با ارائه برنامه‌های جامع و هدفمند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.در دانشگاه‌ها باید مهارت را جایگزین آموزش کنیم تا اشتغال ایجاد شود.با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری یکی از قطب های مهم دامپروری در کشور است، استارت آپ هایی با همین موضوع به صورت متمرکز برگزار خواهیم کرد.باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه باید با برگزاری مسابقات و دوره‌های توانمندسازی دانشجویان نخبه را شناسایی کند و از نخبگان حمایت مالی کند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به معرفی چهره های شاخص و نخبگان از طرف دانشگاه های آزاد سراسر کشور به دبیرخانه پایش آزاد، عنوان کرد: با ایجاد درآمدزایی خارج از شهریه در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، هر طرحی که در شورای باشگاه تأیید شود مورد حمایت مالی قرار بگیرد.

در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست پژوهشی گفت: طرح پایش آزاد یکی از طرح‌های موفق دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر است.

ابراهیم رحیمی افزود: رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سند تحول دانشگاه به موضوع پایش تأکید فراوان داشته اند و وظیفه تک تک دانشگاهیان است که در یک برنامه پنج ساله به اهداف متعالی دانشگاه آزاد دست پیدا کنیم.با ارائه طرح های پژوهشی و پایان نامه های تخصصی می توانیم مشکلات داخلی و حتی بین المللی را مرتفع کنیم.با توجه به اینکه دانشجویان نخبه و دارای استعدادهای درخشان سرمایه های عظیم هستند، باید طرح های پژوهشی از طرف آن ها مورد حمایت مالی قرار گیرد.

در ادامه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم با ارائه گزارشی مفصل از حوزه پژوهشی گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی های دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های پژوهشی، فناوری و تولیدی و همچنین ارتباط و تعامل مناسب این دانشگاه با صنایع استان، بستر مناسبی برای نقش آفرینی این دانشگاه در جهت تحقق شعار سال و در قالب رویداد عصر امید، شکل گرفته است.

فرشید خیری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با ۴ مورد شرکت فناور و خلاق، ۸ مورد گروه و هسته پژوهشی، ۹ مورد ایده و استارتاپ و 5 مورد زیرساخت و تجهیزات آزمایشگاهی برگزیده و در مجموع 26 طرح در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت کرد.

وی بیان کرد: به منظور تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه و در راستای رویداد گام دوم و گسترش همکاری­های علمی، پژوهشی، آموزشی، فناوری، فرهنگی و اشتغال با هدف بهره­مندی از ظرفیت­های سخت افزاری و نرم­افزاری طرفین در حوزه­های علم و فناوری چندین تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و شرکت های دانش­بنیان به امضا رسیده است.

ادای احترام به پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و دیدار با مدیران گروه های مختلف آموزشی و مدیران پژوهشی از دیگر برنامه های سفر یک روزه رئیس باشگاه پزوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور به شهرکرد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =