بررسی موضوعات پیرامون قره باغ در دیدار امیرعبدالهیان و همتای آذربایجانی‌اش

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدارش با همتای آذربایجانی در تهران و با بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان در مسیر درست خود تداوم دارد، اعلام کرد: سفر الهام علی اف به تهران در دستورکار مشترک قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که امروز (دوشنبه) ۱۳ تیر ماه در تهران میزبان «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بود در توئیتی درباره این سفر و دیدارش نوشت: با برادرم بایراموف گفت‌وگوی مهم و دوستانه داشتیم. مباحث دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی و بر حل و فصل مسالمت آمیز قره باغ بر اساس اصول حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت تاکید شد.

بیشتر بخوانید

پروازهای چارتری به ترکیه حذف می‌شوند؟

وی افزود: روابط در مسیر درست خود تداوم دارد. سفر آقای الهام علی اف به تهران در دستورکار مشترک قرار گرفت.

به گزارش فارس، جیحون بایراموف امروز در نخستین سفرش به تهران در دولت سیزدهم وارد تهران شد. وی ابتدا به دیدار محمدباقر قالیباف رئیس مجلس رفت و پس از آن در محل وزارت امور خارجه حضور یافت و مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت. وزرای خارجه پس از آن به گفت‌وگو پرداختند و بعد از آن به میان خبرنگاران آمده و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند.

وزیر امور خارجه ایران در این نشست خبری با بیان این‌که ایران و جمهوری آذربایجان از مرحله سوءتفاهمات به خوبی عبور کردند، اعلام کرد که نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در تهران برگزار می‌شود و الهام علی اف هم قرار است به ایران سفر کند.

وزیر خارجه آذربایجان همچنین عصر امروز با آیت الله رئیسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =