جمع آوری مدارس کانکسی با جمعیت بالاتر از ۱۰ نفر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۸۰ درصد کلاس‌های درس در کشور ایمن هستند و از این میزان ۳۰ تا ۳۵ هزار کلاس درس معادل ۷ درصد تخریبی و ۶۸ هزار کلاس درس معادل ۱۲.۵ درصد نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

ب گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهرالله رخشانی‌مهر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری نمایندگان مجلس از جمله کمیسیون برنامه و بودجه ۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی برای نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس مصوب شد و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی مورد توجه ویژه قرار دارد و ۴ هزار میلیارد تومان برای این مهم مصوب شده است.

بیشتر بخوانید دانش‌آموزان در تابستان تحت آموزش قرار می‌گیرند/شکاف آموزشی مدارس، سال تحصیلی آینده برطرف می‌شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه پروژه‌های آموزشی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در اولویت قرار دارد گفت: سهم اعتباری پروژه‌های خیرساز آموزشی با شرایط پیشرفت مورد نظر تخصیص می‌یابد و برای تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی فرسوده ۷۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی تصریح کرد: اولویت این سازمان تکمیل طرح‌های نیمه تمام مدرسه‌سازی است که از محل منابع ملی و یا استان و خیران تأمین اعتبار می‌شوند و تعدادی از این طرح‌ها تا مهرماه تکمیل می‌شود و برخی دیگر از طرح‌ها تا دهه مبارک فجر تکمیل و تحویل می‌شود.

رخشانی‌مهر بیان کرد: تجهیز مدارس شهرستان دشتی و تنگستان به وسائل خنک‌کننده در اولویت است و اعتبارات لازم تخصیص یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۸۰ درصد کلاس‌های درس در کشور ایمن هستند و از این میزان ۳۰ تا ۳۵ هزار کلاس درس معادل ۷ درصد تخریبی و ۶۸ هزار کلاس درس معادل ۱۲.۵ درصد نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

وی عنوان کرد: اکنون ۱۰۳ هزار کلاس درس مدارس در استان‌ها نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است و برای ساماندهی این کلاس‌ها امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

رخشانی‌مهر افزود: شمار کلاس‌های کپری در سطح کشور را زیر ۵۰۰ کلاس می‌باشد و در مجموع برخی از این کلاس‌ها شامل نو کپرها هستند که فضای مناسبی برای نقاط صعب‌العبور و مناطقی که مهاجرت دارند و یا اقلیم منطقه کپر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲۴ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که ۹ هزار کلاس آن به صورت مشارکتی با خیرین مدرسه‌ساز است که باید تکمیل شوند و برای تأمین سهم دولت برای تکمیل واحدهای آموزشی نیمه تمام خیرساز سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است؛ که در صورت تخصیص امکان ساماندهی بخشی از این کلاس‌های درس وجود دارد.

وی با اشاره به جمع‌آوری مدارس کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۱۰ نفر تصریح کرد: ممکن است در چند سال آینده جمعیت کلاس‌های کانکسی زیر ۱۰ نفر به صفر برسد اما برنامه این سازمان برای کلاس‌های کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ نفر که بخشی از آن‌ها کلاس‌های الحاقی و برخی دیگر مدارس مستقل هستند.

رخشانی‌مهر خاطر نشان کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در قالب یک تفاهم‌نامه به صورت مشارکتی این کلاس‌ها تعیین تکلیف می‌شوند.

خرید ۱۸۰۰ دستگاه کولر برای مدارس بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان برای خرید کولرهای گازی مدارس استان بوشهر هزینه شده و براساس گزارش‌ها همه کلاسهای درس این استان مجهز به کولر هستند.

وی افزود: در زمان حاضر ۸۰۰ دستگاه کولر گازی برای مدرسه‌های استان بوشهر خریداری و آماده توزیع هستند و دستور خرید یکهزار دستگاه دیگر صادر شده است که به این مجموعه اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =