نگاه امنیتی به حجاب و عفاف درست نیست/ نیروی حراست در حدی نیست که با دانشجویان برخورد فرهنگی داشته باشد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی معتقد است که انتظار از حراست، تامین امنیت دانشگاه است. حجاب و عفاف، موضوعی فرهنگی است و نیروی حراست در حدی نیست که برخورد فرهنگی با دانشجو داشته باشد.

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این که محیط دانشگاه باید متناسب با مقتضیات کشور اسلامی‌مان باشد، اظهار کرد: رعایت این اقتضائات به معنای جدا کردن دانشجویان نیست. دانشگاه‌های ما در نظام جمهوری اسلامی قرار دارند، نه اروپا یا آمریکا.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی حاصل جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های چند صد هزار شهید و جانباز به دست آمده است، افزود: ۸۵ درصد وصیت‌نامه‌های شهدا بر عفاف و حجاب تاکید دارد. آیا ما باید به این خواسته شهدا بی‌توجه باشیم؟

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نظامی است که با خواست ملت بر سر کار آمده است. به طوری که ۹۸ درصد رای‌دهندگان به جمهوری اسلامی، آری گفتند. از دانشگاه‌ها هم انتظار می‌رود که به این آرمان‌ها بی‌توجه نباشند، این پایبندی به آرمان‌ها برابر با تضییع حقوق دانشجویان نیست.

نصیری در ادامه خاطرنشان کرد: این که گفته می‌شود در محیط دانشگاه برخی شئونات رعایت شود، احترام به نظام، ملت و خون شهداست. چند صد هزار جانباز در کشور ما امروز هستند که باید حرمت آن‌ها نگهداشته شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر این که قصد دانشگاه احترام به شهدا و جانبازان است، افزود: جمهوری اسلامی حکومت استبدادی نیست. رعایت نحوه پوشش و رعایت شئونات احترام به نظام است.

وی با بیان این که برخوردی بین حراست دانشگاه شهید بهشتی و دانشجویان اتفاق نیفتاده است، گفت: حراست پناهی برای دانشجویان است که امنیت دختران و پسران دانشجو را تامین می‌کند. حراست شب و روز مشغول تلاش برای حفظ امنیت است.

نصیری با اشاره به این که نگاه درست به حجاب و عفاف، فرهنگی است و نه امنیتی، یادآور شد: اعتقاد ما این است که در بعد حجاب و عفاف، استادان تاثیرگذارترین نیروهای دانشگاهی هستند. ۵ هزار کلاس در دانشگاه ما برگزار می‌شود، استادان می‌توانند از این فضا برای فرهنگسازی عفاف بین دانشجویان استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: ما موافق برخورد حراست با دانشجویان نیستیم؛ اما اگر قانون دانشگاه رعایت نشود و به تذکرات هم بی‌توجهی شود، کمیته انضباطی وارد خواهد شد.

وی افزود: ترجیح ما این است که دانشجویان، حرمت شهدا را رعایت کنند و با برخورد فیزیکی موافق نیستیم. استادان همانگونه که به دانشجویان فیزیک و ریاضی می‌آموزند، باید اخلاق و رفتار انسانی هم آموزش دهند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار از حراست، تامین امنیت دانشگاه است. حجاب و عفاف، موضوعی فرهنگی است و نیروی حراست در حدی نیست که برخورد فرهنگی با دانشجو داشته باشد.

نصیری بیان کرد: اغلب دانشجویان، شان دانشگاه را رعایت می‌کنند و اگر در مواردی هم رعایت نمی‌شود، سهوی است. دانشجویان به دلیل کرونا، ۲ سال از دانشگاه دور بوده‌اند و اگر رفتاری از آن‌ها سر می‌زند، به همین دلیل است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این که دانشجویانی که از قانون تبعیت نمی‌کنند در ابتدا به مراکز مشاوره معرفی می شوند، گفت: اگر تذکرات استادان و مشاوره هم کمکی نکرد، اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 0
      اقا دکتر حجاب رو شما تعریف کن لطفا ماها همه بی سوادیم استاد