تفکیک جنسیتی نقشی در اسلامی‌شدن دانشگاه ندارد/ دانشگاه اسلامی انسان آزادی‌خواه تربیت می‌کند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: تفکیک جنسیتی نقش چندانی در اسلامی شدن دانشگاه‌ها ندارد؛ بلکه تربیت دینی باعث اسلامی شدن دانشگاه خواهد شد. 

عنایت اله شیخ حسینی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: اگرچه اقداماتی در این زمینه از سوی دانشگاه‌ها انجام شده اما به نظرم تا اسلامی‌شدن واقعی هنوز فاصله زیادی داریم؛ البته طبیعی است که اگر قرار باشد اتفاق محتوایی در اسلامی شدن بیافتد دانشگاه‌ به عنوان قوه عاقله باید نقش اصلی را داشته‌ باشد که هنوز توفیق قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر دستگاه‌ها ندارد.

وی افزود: راه طولانی و فاصله زیادی تا اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در پیش داریم. دانشگاهی که تربیت و آموزش دانشجویان در آن بر اساس موازین اسلام باشد، دانشگاه اسلامی است؛ خروجی چنین دانشگاهی انسان‌هایی عدالت طلب و آزادی‌خواه خواهند بود.

شیخ حسینی گفت: دانشگاه‌های ما بر اساس اصول غربی شکل گرفته است و خیلی از علومی که بر اساس تئوری‌های غربی پایه گذاری شده‌اند، بدون آن‌ که ارزیابی اسلامی کنیم تدریس می‌شود. این در حالی است که  آن‌ها بعضا از دیدگاه اسلامی غیر قابل دفاع هستند؛ لذا یکی از نیازهای اساسی در این رابطه بازبینی تخصصی محتوای درسی دانشگاه‌ها از سوی کارشناسان دینی است که می‌تواند ظرفیت بی نظیر اسلام را در این علوم پیاده کند. 

معاون فرهنگی دانشجویی واحد کرمان بیان کرد: اساتید علوم انسانی و اسلامی می‌توانند با مناظره‌های علمی با اندیشمندان غرب، استدلال‌های اسلامی را نشر دهند؛ همچنین در جاهایی که مغایرت وجود دارد نظریه‌پردازی و تولید علم صورت گیرد. 

او معتقد است، نقش اصلی در مسیر اسلامی شدن دانشگاه بر دوش استاد است؛ اما استادی معتقد به علوم اسلامی و مسلط به علوم اسلامی و غربی مثل شهید مطهری. اگر استاد نقش خود را به خوبی ایفا کند، دانشجو نیز مطابق با فطرت خود مسیر درست را خواهد یافت. 

شیخ حسینی در پایان تاکید کرد: پوشش ظاهری و تفکیک جنسیتی نقش ناچیزی در اسلامی شدن دانشگاه ها دارند. اصل آن است که دانشگاه انسان های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب تربیت کند که در آن صورت پوشش ظاهری نیز راحت‌تر محقق خواهد شد. تفکیک جنسیتی نقش چندانی در اسلامی شدن دانشگاه‌ها ندارد؛ بلکه تربیت دینی باعث اسلامی شدن دانشگاه خواهد شد. 
انتهای خبر/

کد خبر: 1146629

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =