زمان صدور رای پرونده ویلموتس مشخص شد

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه رای پرونده «مارک ویلموتس» هفته آینده اعلام می‌شود، گفت: هر صحبتی که در خصوص شکسته شدن رای این پرونده مطرح شده یک گمانه‌زنی است و واقعیت ندارد.

به گزارش گروه ورشی ایسکانیوز، حسن کامرانی‌فر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه هواداران ایرانی نمی‌توانند برای خرید بلیت جام‌جهانی نمی‌توانند اقدام کنند، اظهار داشت: در این خصوص دو بخش داریم. بخش اول مربوط به بلیت فروشی فدراسیون فوتبال است. آنهایی که از طریق فدراسیون اقدام کردند، اسامی‌شان به فیفا ارسال شده و در آنجا قرعه کشی صورت گرفته و بلیت واگذار شده است. بعد از آن هم دوباره درخواست بلیت کردیم که باز هم فیفا موافقت کرد و در این زمینه نیز کار در حال انجام شدن است.

بیشتر بخوانید:

مهلت اعلام رأی پرونده ویلموتس بازهم به تعویق افتاد

کامرانی‌فر تاکید کرد: یکسری خودشان از طریق سایت فیفا برای تهیه بلیت اقدام کردند. فیفا برای قرعه کشی، آنهایی که از لیست ایران ثبت نام کردند را خارج کرده است. آنهایی که در لیست فیفا ثبت نام کردند، طبق قوانین باید با کارت و حساب شخصی خود هزینه‌اش را پرداخت کند. برخی کارت بین المللی نداشتند و قصد داشتند با استفاده از حساب دیگران که در خارج از کشور بودند این هزینه را پرداخت کنند که این اتفاق رخ نداد چرا که طبق قانون فیفا نبود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مشکلی که برای هواداران ایرانی رخ داد را به فیفا اطلاع دادیم اما آنها به صورت شفاهی این مشکل را رد کردند. فیفا روی قانون خودش که پرداخت با کارت اعتباری خود شخص است تاکید دارد و در این باره نتوانستیم به نتیجه برسیم. منتظر رایزنی و نشست هستیم تا این مشکل را حل کنیم.

کامرانی‌فر در رابطه با اینکه در ایران افراد کمی هستند که کارت بین المللی دارند، گفت: هر فردی می خواست در سایت فیفا ثبت نام کند باید تعهدنامه را مشاهده می‌کرد که در آن صریحا ذکر شده است که هر فردی قصد خرید بلیت دارد باید با کارت خودش پرداخت کند و این مشخص بود. یکسری موضوعات از اختیارات فدراسیون خارج است.

وی در مورد اظهارات شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رییس سابق فدراسیون فوتبال که به او اعلام کرده بود نشست هیات رییسه را قبول ندارد، گفت: در این باره قرار شده فقط سخنگوی فدراسیون صحبت کند. در این باره نیز او صحبت کرده و من ورود نمی‌کنم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد بازی با تیم ملی اروگوئه در شهریورماه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی اردو نهایی شده و تیم ملی در اروپا اردو خواهد زد. اتریش و دو کشور دیگر گزینه هستند و دو بازی خیلی خوب برای تیم ملی خواهیم داشت.

وی در مورد آغاز ثبت نام ریاست فدراسیون فوتبال تاکید کرد: این نام نویسی از امروز آغاز شده و تا دوشنبه هفته آتی ادامه دارد. حتی در روزهای تعطیل هم فدراسیون هستیم چرا که در اساسنامه صریحا اعلام شده که هفت روز زمان نام نویسی است. من لحظه به لحظه همه مسائل را چک می‌کنم تا الان کسی ثبت نام نکرده است. امیدوارم بتوانیم شاهد حضور افراد خوب در فوتبال باشیم. امیدوارم در این مدتی که مانده مجموعه خوبی کار را پیش ببرند.

کامرانی‌فر در مورد اینکه آیا قانون سقف قراردادها به باشگاه‌ها ابلاغ شده یا خیر، گفت: این موضوع اعلام شده و توسط اعضای هیات رییسه در حال بررسی است. امروز این قانون ابلاغ خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف بازیکنانی که قراردادشان را ثبت کردند، چه می‌شود، تاکید کرد: ما فقط قانون را اعلام می‌کنیم و آن افراد باید تغییری در قراردادهایشان بدهند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه این سقف چقدر خواهد بود، تاکید کرد: کمیته تدوین مقررات باید نظر نهایی‌اش را در این باره اعلام کند و امکان دارد که تغییر کند. به محض اینکه رسمی شد، اعلام می‌شود.

کامرانی فر در مورد اینکه برای وضع قانون اعضای هیات رییسه به حد نصاب خواهند رسید یا خیر؟ گفت:‌ بله. مجمع یکسری اختیارات داده و اعضای هیات رییسه هم می توانند یکسری قوانین را تایید کنند. نمی‌توانیم فوتبال را متوقف کنیم. اعضای هیات رییسه هر چقدر هستند می‌توانند تصمیم بگیرند.

وی در مورد تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای گفت: آن کمیته پنج نفره که اعلام شد تاییدیه فدراسیون را ندارد. به زودی این کمیته از سازمان لیگ به فدراسیون فوتبال منتقل خواهد شد. جلسات زیادی داشتیم و کارشان را به صورت غیر رسمی آغاز کردند. از مسوول کمیته مجوز حرفه‌ای afc هم دعوت کردیم به ایران بیاید و بتوانیم تمام مسائل را انجام دهیم.

کامرانی‌فر در مورد اینکه ظاهرا رای پرونده ویلموتس شکسته شده، گفت: هر صحبتی که در این باره مطرح شده یک گمانه‌زنی است و واقعیت ندارد. رای ویلموتس به زودی و در هفته آینده خواهد آمد.

وی در رابطه با ادعای کانادایی‌ها مبنی بر اینکه چون قرارداد بازی دوستانه افشا شده آنها غرامت نخواهند داد، گفت: یک کمیته حقوقی بسیار قوی از سوی فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه تعیین شده و کار پیش می‌برد. در لغو این بازی بحث مالی مطرح نیست بلکه یک فرصت از تیم ملی ایران گرفته شده است. علت را از کانادا خواستیم و در این باره کوتاه نخواهیم آمد. هنوز شکایت ارسال نشده اما به زودی این اتفاق می‌افتد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد شفافیت قراردادها گفت: در بحث مجوز حرفه‌ای هم روی بحث شفافیت مالی تاکید شده است. شاید بندهای قراردادی محرمانه است. تمام قراردادها یک نسخه‌اش در سازمان لیگ است و باید ارائه دهند. قراردادها شفاف است اما در جامعه شاید مطرح نباشد.

کامرانی‌فر در مورد اینکه در آستانه شروع مسابقات لیگ هنوز برخی تیم‌ها پرونده باز دارند، گفت: باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک؛ هرچه سریعتر برای تسویه حساب اقدام کنند و اگر می‌خواهند بازیکنی ثبت کنند تسویه حساب کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1146662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =