تامین مسکن کارکنان دانشگاه در اولویت است/ اختصاص خوابگاه به دانشجویان متاهل

رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلستان با بیان اینکه اقدامات در راستای تامین مسکن کارکنان دانشگاه در اولویت قرار دارد، گفت: در راستای ترغیب دانشجویان به ازدواج خوابگاه به دانشجویان متاهل اختصاص داده می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات در راستای جوانی جمعیت و تاکیدات فراوان برای ترغیب دانشجویان به ازدواج دانشجویی و افزایش جمعیت گفت: برای افزایش میزان ازدواج‌های دانشجویان ارائه خوابگاه‌های متاهلی می‌تواند تاثیرگذار باشد. برای افزایش جمعیت ارتقای دانش خانواده در ذیل اهداف تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در شهر گلستان دو تا سه خوابگاه وجود داشته و در صورت استقبال می‌توان به متاهلان اختصاص داد، افزود: خوابگاه‌های متاهلی آمادگی داشته تا زیرساخت‌ها را برای دانشجویان فراهم کند.

فعالیت دانشگاه در راستای مهارت افزایی در بین دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلستان ادامه داد: عمده مشکل دانشجویان عدم مهارت افزایی عملی است که بعد از فارغ‌التحصیلی برای جذب در صنایع از مشکلات متعدد برخوردار هستند و در طرح پویش اثرگذاری این قضیه مورد توجه قرار گرفته و فعالیت‌ها آغاز شده است. البته اقدامات در راستای ارتباط با صنعت آغاز شده و در بخش مهارتی با دستگاه‌های بیرون تعامل برقرار شده است و دستگاه‌ها هم در این زمینه در طرح پویش مخاطب قرار گرفته تا بتوانند منافع دوجانبه داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام طاهری درباره روند اقدامات برای حل مشکلات معیشتی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و افزایش حقوق تاکید کرد: در برخی مواقع کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی دریافتی خود را با دریافتی‌های کارکنان دولتی مقایسه می‌کنند که این امر اشتباه است، چون دانشگاه آزاد اسلامی دریافت دولتی ندارد و در اقدامات اخیر دانشگاه در حد توان خود گام بزرگی در راستای افزایش حقوق کارمندان برداشته است.

وی تاکید کرد: بر اساس تمهیدات انجام شده حقوق کارکنان در مقایسه با دریافتی‌های قبل با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه بوده و توان علمی دانشگاه با دریافتی‌های قبل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. امیدواریم بتوان در این زمینه گام‌های مناسب برداشت.

مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مهیا می‌شود

رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلستان درباره فراهم کردن مسکن برای کارکنان گفت: به محض بررسی‌های انجام شده و اخذ مجوز از شهرداری‌ها و اتحادیه‌ها در واحدها و در صورت صدور مجوزها اقدامات انجام می‌شود.

حجت الاسلام طاهری در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس درباره تعطیلی واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تعطیلی واحدها مدنظر دانشگاه نیست و هر واحد  اعضای هیات علمی داشته که زندگی این افراد وابسته به حضور در واحدها است. برای مثال دو سال اخیر واحد مینودشت به شدت زیان‌ده بود، اما با تبدیل آن به پردیس فعالیت آن زیرنظر واحد گنبد توانستیم شاهد رشد جذب دانشجو باشیم.

وی تاکید کرد: واحد آزادشهر در پرداخت حقوق با تاخیر عمل کرده و البته در صورت اخذ مطالبات از بنیاد شهید و دانشگاه می‌توان میزان ضرر و زیان‌ دانشگاه را کاهش داد. دانشجویان در مباحث مالی تحت شرایط خاص هستند و برای درآمدزایی دانشجویی برنامه‌های متعدد می‌توان در دستور کار قرار داد. در وضعیت کنونی دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی در زمینه سرای تولید گل‌های تزیینی مشغول به تحصیل هستند و از طریق پرورش گل به درآمدزایی می‌پردازند، طبیعتا دانشجویان در صورت درآمدزایی به فعالیت دلگرم می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =