نظارت بنیاد مسکن بر ارائه تسهیلات / مسکن ۸۵ متری به هر خانوار زلزله‌زده داده می‌شود

مسئول بنیاد مسکن استان هرمزگان گفت: اگر بانک‌ها، مردم و خیرین با ما همکاری لازم را داشته باشند می‌توانیم ظرف ۳ تا ۶ ماه واحدها را به بهره‌برداری برسانیم.

حسن‌زاده، مسئول بنیاد مسکن استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسکانیوز به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان گفت: در پی زلزله‌ای که در مهران و بخش مرکزی بندر لنگه رخ داده حدود ۱۱۹۶ واحد تخریب شده و تقریبا حدود ۱۸ روستا شناسایی شده‌اند و جمع‌بندی گزارش به وزارت کشور و بنیاد مسکن ارسال شده است و ما امیدواریم پس از تصویب در هیئت دولت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به هر خانوار تعلق بگیرد. 

وی ادامه داد: به محض اینکه بانک مرکزی و بانک‌های عامل آن مشخص شوند ما عملیات اجرایی را به صورت جدی‌تر شروع می‌کنیم البته باید عنوان کرد که ما از همان ساعات اولیه کار آواربرداری را با همکاری ستاد حوادث و سایر دستگاه‌های اجرایی آغاز کرده‌ایم و امیدواریم که به محض جاری شدن تسهیلات بتوانیم عملیات را به صورت جدی‌تری آغاز کنیم.

زلزله

حسن‌زاده گفت: البته مصالح مورد نیاز سفارش داده شده و سعی ما بر این است که به محض ابلاغ مصوبه دولت کار را اجرایی کنیم و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده واحدها را به اتمام برسانیم.

مسئول بنیاد مسکن استان هرمزگان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید بازسازی کامل چقدر زمان می‌برد، گفت: اگر بانک‌ها، مردم و خیرین با ما همکاری لازم را داشته باشند می‌توانیم ظرف ۳ تا ۶ ماه واحدها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که به صورت پیش‌فرض چه متراژی برای بازسازی منازل در نظر گرفته شده، گفت: بحث اولیه ما با توجه به تسهیلات پیش‌بینی شده ۶۰ متر است اما طی جلسه‌ای که امروز با فرماندار، معاونت عمرانی، خیرین، بانک‌ها و بیمه‌ها داشتیم قرار شد این متراژ ارتقا یافته و آن را به ۸۵ متر برسانیم.

زلزله

حسن‌زاده ادامه داد: تسهیلات ارائه شده به حساب مردم واریز خواهد شد و بر اساس تفاهمی که آنها با پیمانکاران خواهند داشت و با این تسهیلات چه در غالب مصالح و چه در غالب دستمزد با نظارت بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه در این بازسازی از سازه‌های پیش‌ساخته و یا بتونی استفاده می‌شود، گفت: این سازه‌ها پیش‌ساخته است چرا که اسکلت فلزی سرعت کار را بالا می‌برد و هم بهتر می‌توان بر آنها نظارت کرد و از آنجایی که سعی ما بر تحویل سریع‌تر منازل است، قطعا سازه‌های فلزی ما را به هدفمان نزدیک‌تر خواهد کرد.

حسن‌زاده مسئول بنیاد مسکن استان هرمزگان در پایان اذعان کرد: در خصوص ارائه تسهیلات به خانوارها باید گفت از طریق هماهنگی که با ریاست ستاد حوادث استان، مدیریت عالی استان، استاندار، معاون عمرانی و بنیاد مسکن انجام شده قطعا بانک‌ها به همه روستاها مراجعه می‌کنند و تمامی زلزله‌زدگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =