انگلیس: طوفان اقتصادی در راه است

بانک مرکزی انگلیس (BoE) هشدار داد که چشم انداز اقتصادی این کشور از ابتدای سال جاری بدتر شده است و از وام‌دهندگان این کشور خواست تا سرمایه بیشتری را برای جذب شوک در بازارها کنار بگذارند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی انگلیس (BoE) روز سه شنبه هشدار داد که چشم انداز اقتصادی این کشور از ابتدای سال جاری بدتر شده است و از وام‌دهندگان این کشور خواست تا سرمایه بیشتری را برای جذب شوک در بازارها کنار بگذارند.

این بانک در گزارش خود موسوم به "ثبات مالی" نوشت: چشم انداز اقتصادی برای بریتانیا و جهان به طور قابل توجهی بدتر شده است.

در این گزارش آمده است: قیمت کالاهای ضروری مانند غذا و انرژی در بریتانیا و در سطح جهان به شدت افزایش یافته و چشم‌انداز رشد بدتر شده است.

بیشتر بخوانید

۲ وزیر دولت انگلیس استعفا کردند

بر اساس این بیانیه، افزایش قیمت‌ها، رشد اقتصادی ضعیف‌تر و سخت شدن شرایط تامین مالی، بازپرداخت بدهی‌ها را برای خانوارها و مشاغل سخت‌تر خواهد کرد.

بانک مرکزی انگلیس افزود: با توجه به این موضوع، ما انتظار داریم که خانوارها و مشاغل در ماه‌های آینده بیشتر تحت فشار قرار گیرند. آنها همچنین در برابر شوک های بیشتر آسیب پذیرتر خواهند بود.

علیرغم بدتر شدن بحران هزینه زندگی، با دو رقمی شدن نرخ تورم، این سازمان نظارتی ابراز اطمینان کرد که بانک ها در برابر آسیب پذیری بدهی در میان خانوارها و کسب و کارها مقاوم هستند.

بانک مرکزی انگلیس همچنین از بانک‌ها خواست تا سرمایه خود را نزد این سازمان به 2 درصد افزایش دهند، به این معنی که آنها به 13.2 میلیارد دلار پول نقد اضافی نیاز دارند.

 این بانک گفت: میزان عدم قطعیت چشم انداز (اقتصادی) قابل توجه است و تعدادی از خطرات نزولی وجود دارد که می تواند بر ثبات مالی بریتانیا تاثیر منفی بگذارد.

اقتصاددانان هشدار می دهند که انتظار می رود نرخ تورم در بریتانیا در اواخر سال جاری میلادی به 11 درصد برسد و نرخ بهره پایه بانک مرکزی تا پایان سال 2023 به 3 درصد افزایش یابد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1146812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =