سقوط ارزش یورو با نگرانی در مورد قیمت انرژی

ارزش یورو امروز به کمترین میزان در دو دهه گذشته رسید، زیرا نگرانی در مورد افزایش قیمت انرژی و احتمال کمبود، سایه‌ای طولانی بر اقتصاد این قاره انداخته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ارزش یورو امروز به کمترین میزان در دو دهه گذشته رسید، زیرا نگرانی در مورد افزایش قیمت انرژی و احتمال کمبود، سایه‌ای طولانی بر اقتصاد این قاره انداخته است.

این در حالی است که تقاضا برای دارایی‌های امن نظیر دلار به بالاترین حد طی 20 سال اخیر رسیده است.

شرکت اکوینور امروز اعلام کرد، انتظار می‌رود، تمامی میادین نفت و گاز تحت تاثیر اعتصاب بخش نفت نروژ طی چند روز آینده، به فعالیت کامل بازمی‌گردند.

در عین حال، بانک گلدمن ساکز نیز پیش بینی های خود برای قیمت گاز را افزایش داد و اعلام کرد، از سرگیری کامل جریان گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم یک دیگر محتمل‌ترین سناریو نیست.

تحلیلگران انتظار یک افزایش سریع در قیمت نفت را دارند، زیرا کمی عرضه همچنان ادامه دارد.

موریتز پایسن، تحلیلگر بازار گفت: «تنها تهدید عدم ارسال گاز بر ارزش یورو تاثیر نگذاشته است؛ هزینه بالای انرژی نیز در حال حاضر یک بار است. هزینه‌های انرژی در اروپا چند برابر بیشتر از آمریکاست.»

ارزش یورو در برابر دلار 0.7 درصد کاهش یافت و به 1.0186 رسید که برای نخستین بار از دسامبر 2002 به کمتر از 1.02 رسیده است.

بر اساس برآوردهای اداره آمار اتحادیه اروپا یورواستات که روز چهارشنبه منتشر شد، مصرف کنندگان منطقه یورو برای دومین ماه متوالی در بحبوحه افزایش قیمت‌ها، هزینه‌های خود را برای غذا، نوشیدنی و تنباکو کاهش دادند.

منبع: فارس

کد خبر: 1146877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =