ازسرگیری ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان

با توجه به هشدار چند روز پیش معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت ارائه خدمات بدون ثبت نام در سامانه املاک و اسکان از امروز این ثبت نام از سر گرفته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس دستورالعمل ابلاغی آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور، مطابق تبصره ۱ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، خدمات قابل ارائه زیر مشمول الزام به داشتن کد رهگیری یا همان کد یکتای سامانه املاک و اسکان بوده و بدون ثبت وضعیت ملکی-سکونتی متقاضی در سامانه املاک و اسکان کشور، ارائه این خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

بیشتر بخوانید

قانون سامانه‌ املاک و اسکان کامل اجرا نمی‌شود 

افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک،  خدمات مشمول سیاست‌های حمایتی و یارانه‌ای، خدمات کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، گاز و تلفن، دریافت گواهینامه، دریافت گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه، ثبت نام مدارس در منطقه محل اقامت، دریافت خوابگاه دانشجویی، صدور قبوض آب، برق، گاز و تلفن امکان پذیر نخواهد بود بنابراین از امروز  خوداظهاری مالکان و مستاجران در سامانه املاک و اسکان  از سر گرفته شد.

با اعلام مشروط شدن ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به داشتن کدرهگیری سامانه املاک و اسکان، مالکان و مستاجران که در یکسال اخیر موفق به ثبت نام نشده‌اند باید اطلاعات سکونتی خود را در سامانه یاد شده ثبت کنند. تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir درج کنند.

پیش از این پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده بود که تنها بانک مرکزی به سامانه املاک واسکان متصل شده و این سامانه آمادگی کامل برای اتصال تمامی دستگاه ها را دارد.

ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان تنها به منظور شناسایی خانه های خالی از سکنه نیست بلکه با ثبت این اطلاعات علاوه بر کنترل قیمت ها در بازار مسکن شاهد برنامه ریزی دقیق تری برای آینده بازار مسکن خواهیم بود.

تاکنون ۲ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده و در سال گذشته هم با حمله سایبری به سامانه بخش زیادی از اطلاعات ثبت نام کنندگان پاک شده بود.

کد خبر: 1146881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =