شمخانی: رویکرد ایران در مذاکرات دستیابی به توافقی پایدار است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رویکرد ایران در مذاکرات هسته‌ای دستیابی به توافقی قوی، پایدار و قابل اتکا است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز چهارشنبه میزبان شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر  بود که به تهران سفر کرده است که طی این دیدار، مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و همچنین برخی پرونده‌های مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

 باقری: درحال رایزنی برای تعیین زمان ادامه مذاکرات هستیم

شمخانی در این دیدار به تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نقش محوری همسایگان در روابط خارجی کشورمان پرداخت و خاطر نشان کرد که سیاست دائمی ایران در قبال همسایگان توسعه روابط همه‌جانبه و راهبردی، توأم با حسن همجواری است.

وی، تروریسم و صهیونیسم را دو عنصر اصلی ایجاد ناامنی در منطقه عنوان کرد و افزود: هر ائتلافی با رژیم صهیونیستی، ولو غیرامنیتی و غیرنظامی، ثبات و امنیت منطقه را تهدید خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطر نشان کرد: رفتار ایران در منطقه نشان داده که جمهوری اسلامی همواره به امنیت جمعی و حفظ تمامیت ارضی کشورها به عنوان یک راهبرد دائمی اهتمام داشته است.

وی ادامه داد: محکومیت اشغال کویت توسط صدام و حمایت از قطر در مقابله با زیاده‌خواهی و زورگویی برخی کشورهای منطقه از مصادیق بارز چنین راهبردی است.

شمخانی، رویکرد ایران در مذاکرات هسته‌ای را دستیابی به توافقی قوی، پایدار و قابل اتکا توصیف کرد و افزود: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران باید به‌گونه‌ای برداشته شود که همه کشورها بتوانند با حفظ منافع بلندمدت به‌راحتی در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ایران با هدف دستیابی به توافق، دور جدید مذاکرات در وین را آغاز کرد و با اراده جدی تا احقاق حقوق قانونی خود چون گذشته به دیپلماسی پایبند خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =