شمخانی:  با اقداماتی که به تغییر در ژئوپلتیک منطقه منجر شود مخالفت می‌کنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به منظور تبادل نظر پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی وارد پایتخت ارمنستان شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،  دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش وارد فرودگاه ایروان  پایتخت جمهوری ارمنستان شد.

شمخانی در این سفر که در چهارچوب سفرهای برنامه‌ریزی شده به منطقه قفقاز  انجام می‌شود، علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با همتای ارمنستانی خود با "نیکول پاشینیان"، نخست وزیر ارمنستان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بررسی راه‌های تقویت و گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف و تبادل نظر پیرامون مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نحوه همکاری دو کشور برای افزایش ثبات و امنیت در منطقه از جمله اهداف سفر شمخانی به ارمنستان به شمار می‌رود.

دریابان علی شمخانی در بدو ورود به ارمنستان در مصاحبه با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به تمرکز دولت سیزدهم بر سیاست اصولی گسترش و تعمیق روابط با کشورهای همسایه و منطقه، سفرش به ارمنستان را در همین چارچوب توصیف کرد.

او تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه از طریق همکاری‌های درون منطقه‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: به همین دلیل ما از فرمت‌هایی مانند 3+3 حمایت می‌کنیم.

شمخانی، اظهار امیدواری کرد، مذاکرات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در چارچوب حفظ تمامیت ارضی هر دو کشور به صلحی پایدار منجر شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که به تغییر در ژئوپلتیک منطقه منجر شود مخالف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =