شرط روسیه برای خریداران گندم

روسیه اعلام کرده است که تنها به کشورهای دوست که بخواهند پول گندم این کشور را به روبل بپردازند گندم خواهد داد.

به گزارش گروه بین المللی ایسکانیوز، به نقل از راشاتودی، بزرگترین اپراتور تجاری و لجستیکی محصولات کشاورزی روسیه گزارش داد که روسیه فروش غلات را در خارج از کشور به ارز داخلی و فقط به کشورهای دوست آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید

خرید تضمینی ۴.۲ تن گندم در کشور / ۷۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است


دیمیتری سرگئیف، رئیس اتحادیه غلات ، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور این خبر را اعلام کرد.
وی افزود که مصر بزرگترین مشتری تاکنون بوده است و چندین قرارداد با شرکای خود در ترکیه به امضا رسیده است که مجموعاً 3 میلیارد روبل (بیش از 47 میلیون دلار) است.
سرگئیف تاکید کرد: مهمترین چیزی که ما برای آن تلاش می کنیم این است که استفاده از بازرگانان بین المللی واسطه را به طور کامل متوقف کنیم و مستقیماً با کشورهای واردکننده کار کنیم.

روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است و رئیس جمهور پوتین در ماه می گفت که برداشت غلات امسال می تواند بزرگترین برداشت باشد زیرا انتظار می رود این کشور 130 میلیون تن غلات از جمله 87 میلیون تن گندم برداشت کند.
بازار جهانی غلات به شدت تحت تأثیر اختلال در صادرات از اوکراین و سایر تولیدکنندگان عمده گندم، هند و قزاقستان قرار گرفته است. هر دو صادرات گندم را برای تضمین امنیت غذایی در داخل ممنوع کرده اند. این تحولات منجر به افزایش قیمت غلات و هشدارهایی درباره بحران جهانی غذا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =