کنکور و آزمون| اعلام زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون فراگیر ارشد پیام نور/ بررسی مدارک دانشجویان علوم پزشکی متقاضی انتقال و مهمانی آغاز شد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای زمان و نحوه دریافت کارت آزمون دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ – دانشگاه‌های پیام ­نور (نوبت بیست و دوم) و آزاد اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارنامه علمی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱، ۱۷ تیرماه توسط سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. آن دسته از داوطبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند از ساعت ۱۶ امروز شنبه ۱۸ تیرماه باید برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند. مهلت انتخاب رشته داوطلبان ساعت ۱۳  چهارشنبه 22 تیرماه به پایان می‌رسد.

 آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ در روزهای پنج‌شنبه پنجم و جمعه ششم خرداد ماه سال جاری در ۳۴ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد. حدود ۶۴ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند که برخی از داوطلبان در آزمون دو رشته حضور داشتند.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در کلیه رشته‌ها به جز رشته مددکاری اجتماعی به صورت یک مرحله‌ای برگزار شد و رشته محل‌هایی که ظرفیت پذیرش آنها ۳ نفر و بیشتر بوده، مشمول ۱۰ درصد سهمیه اضافه بر ظرفیت پذیرش استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون خواهند شد.برای رشته‌هایی که به صورت مجموعه امتحانی تجمیع شده‌اند، فقط یک دفترچه سؤال برای این مجموعه صادر شد. داوطلب با انتخاب یک مجموعه در صورتی که حائز شرایط شرکت در هر یک از رشته‌های مورد نظر از آن مجموعه بود، می‌توانست در رشته‌های آن مجموعه امتحان دهد.


بررسی مدارک دانشجویان علوم پزشکی متقاضی انتقال و مهمانی آغاز شد

 بر اساس جدول زمان بندی سامانه «انتقال و مهمانی» دانشجویان، ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه های علوم پزشکی مبدا و بارگذاری مدارک که از ۲۰ فروردین شروع شد و چندین بار تمدید شد.همچنین بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه های مبدا و ویرایش توسط دانشجویان نیز از یکشنبه اول خرداد آغاز شد. در نهایت رسیدگی و اعلام نتیجه درخواست دانشجویان توسط دانشگاه مبدا تا ۱۲ تیر ماه ادامه داشت. بررسی مدارک و اعلام نقص درخواست دانشجویان متقاضی توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط آنها نیز از امروز ۱۸ تیر ماه آغاز خواهد شد و تا ۲۰ تیر ادامه دارد.

در نهایت رسیدگی و اعلام نتیجه درخواست دانشجویان متقاضی برای انتقال و مهمانی توسط دانشگاه مقصد نیز مرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

وزارت بهداشت تاکید کرد؛ در صورتی که این سامانه در برخی از دانشگاه ها فعال نباشد از پذیرش هر گونه مکاتبه و ارجاع دانشجویان به وزارت بهداشت در خصوص  انجام انتقال یا مهمانی خارج از سامانه مذکور خودداری خواهد شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تصمیم گیری در خصوص انتقال دانشجویان متقاضی مهمانی و یا انتقال  طبق روال سنوات گذشته در کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی انجام خواهد شد.

اعلام زمان و نحوه دریافت کارت و برگزاری آزمون دوره‌های فراگیر ارشد پیام نور

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای زمان و نحوه دریافت کارت آزمون دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ – دانشگاه‌های پیام ­نور (نوبت بیست و دوم) و آزاد اسلامی را اعلام کرد.

 کارت‌ شرکت در آزمون‌ داوطلبان‌ از روز سه‌­شنبه 21 تیرماه برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت.

متقاضیان شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری و ...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم­چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =