افزایش ۸۰۰ درصدی برخی از اقلام دارویی مرغداران

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران اظهار داشت: قیمت برخی از واکسن ها و داروها از هفته گذشته بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ درصد افزایش یافته است.

ناصر نبی‌پور در گفت‌‍وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز در مورد آخرین وضعیت تولید تخم مرغ اظهار داشت: در حال حاضر ما روزانه ۲۹۰۰ تن تولید داریم که بین ۸۰۰ تا ۱۰۰ تن آن به افغانستان صادرات و بقیه روانه بازار داخلی می‌شود. همچنین در حال حاضر، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ بین ۴۵تا ۴۶ هزار تومان است که در بازار نزدیک ۳۵ هزار تومان یعنی ده هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رود.

وی ادامه داد: از همین روی تولیدکنندگان مجبور شدند در خردادماه بنابر اعلام اتحادیه سراسری مرغداران میهن، ۹ میلیون قطعه مرغ تخم گذار را به کشتارگاه بفرستند. پیشتر مسئولان قول داده بودند تا پایان شهریورماه، نهاده‌ها را با ارز ترجیحی تامین کنند به همین دلیل میزان جوجه ریزی افزایش یافته بود اما حالا با افزایش قیمت نهاده‌ها، تولیدکنندگان مجبور به کشتار آن شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران به اشاره به عملکرد بسامانه بازارگاه اظهار داشت: قیمت‌ها در این سامانه براساس نرخ نیمایی است مثلا قیمت هر کیلوگرم ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است. اما موضوع قابل ملاحظه اینکه قیمت برخی از واکسن ها و داروها از هفته گذشته بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این شرایط باعث شده است که یک واحد تولید با ۵۰ هزار قطعه مرغ ماهانه یک میلیارد تومان ضرر داشته باشد.

کد خبر: 1147026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =