کاهش ۴ درصدی قیمت نفت

با وجود اینکه قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی ۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷ دلار رسید اما طی هفته گذشته بیش از ۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت در مبادلات پرنوسان روز جمعه ۲ درصد افزایش یافت اما طی هفته گذشته به علت نگرانی سرمایه گذاران در مورد کاهش تقاضا به علت بروز رکودکاهش یافت.

بانک ‌های مرکزی در سرتاسر جهان نرخ بهره را برای مهار تورم افزایش می ‌دهند و این اقدام این نگرانی را ایجاد می‌ کنند که افزایش هزینه‌ های استقراض رشد اقتصادی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت نزول کرد

در عین حال، آزمایش ‌های گسترده کرونا در شانگهای در هفته گذشته سبب نگرانی در مورد قرنطینه‌ های احتمالی در این کشور شده است که می‌ تواند به تقاضا برای نفت آسیب بزند.

هر بشکه نفت برنت با ۲ دلار و ۳۷ سنت افزایش ۱۰۷.۰۲ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲ دلار و ۶ سنت افزایش ۱۰۴.۷۹ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته کاهش یافتند. نفت برنت حدود ۴.۱ درصد و WTI حدود ۳.۴ درصد کاهش یافتند.

قیمت نفت در روز سه شنبه به شدت کاهش یافت زمانی که کاهش ۱۰.۳۷ دلاری نفت برنت، سومین کاهش بزرگ روزانه از سال ۱۹۸۸ به شمار می رفت.

شرکت بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد، شرکت های انرژی آمریکا ۲ دکل به تعداد دکل های فعال این کشور اضافه کردند و تعداد دکل های فعال نفتی آمریکا به ۵۹۷ دکل رسید که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۰ به شمار می رود.

قیمت نفت در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. نقت برنت به دنبال جنگ اوکراین در ماه فوریه به حدود ۱۴۷ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1147054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =