قطر دنبال امضای توافقنامه امنیتی با افغانستان

سرپرست وزارت دفاع ملی دولت موقت طالبان پس از پایان سفرش به دوحه از خواست قطر مبنی بر امضای توافق‌نامه امنیتی با افغانستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرپرست وزارت دفاع طالبان گفت که در سفرش به قطر با مقام‌های این کشور بر روی همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های امنیتی و دفاعی گفت‌وگو کرده‌ است.

ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان پس از بازگشت از قطر در گفت‌وگو با تلویزیون ملی افغانستان روز شنبه، ۱۸ سرطان، گفت که از مقام‌های قطری برای تاکین مالی نیروهای طالبان کمک خواسته، چراکه یک کشور اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

اداره فرودگاه‌های افغانستان به امارات سپرده می‌شود

وی افزود که ساخت پاسگاه‌های امنیتی و همکاری‌های فنی برای حفاظت از مرزها نیز از دیگر خواست‌های او از قطر بوده است.

مجاهد تصریح کرد: «تلاش‌هایی وجود دارد تا یکپارچگی ما را برهم بزنند، پس در این شرایط لازم است تا یک‌دست شده و نگذاریم اتفاق و اتحاد ما از بین رود. ما افغان‌ها باید گذشته را فراموش کرده و با یک عزم و اراده قوی مصدر خدمت به کشور خویش شویم.»

ملا یعقوب همچنین در مورد دیدارش با امیر قطر درباره صدور ویزا به افغانستانی ها نیز گفت: «مشکلات افغانستانی ها در قسمت صدور ویزا را با امیر قطر شریک ساختیم که خوشبختانه وعده همکاری داده شد.»

سرپرست وزارت دفاع طالبان در اولین سفر رسمی‌اش در تاریخ ۱۵ سرطان، عازم قطر شد. او در این سفر با امیر قطر، رییس ستاد ارتش و سایر مقام‌های قطری دیدار کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1147097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =