مقاله انتقادی بایدن علیه سیاستهای دولت ترامپ در قبال برجام

رئیس‌جمهوری آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست ضمن تاکید بر ادامه اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران از اقدامات دولت پیشین این کشور در مورد برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد و اذعان داشت که برجام بواقع «کارساز» بود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جو بایدن که قرار است در سفر منطقه ای خاورمیانه به عربستان سفر کند در مقاله خود در واشنگتن پست با اعتراف به اینکه برجام و توافق هسته ای کارساز بوده و جواب داده، نوشت: پس از انکه رئیس جمهوری پیش از من «از توافق هسته‌ای که کارساز بود»، روی برگرداند، (در پی این اقدام)ایران قانونی را تصویب کرد که به موجب آن تسریع برنامه هسته ای خود را الزامی می کرد، آنگاه زمانی که دولت گذشته (دولت ترامپ) در شورای امنیت سازمان ملل به دنبال محکومیت ایران به دلیل این اقدام بود، ایالات متحده خود را (در این مجمع) منزوی و تنها دید.

بایدن با تاکید بر اینکه اقدام دولت پیشین واشنگتن در این زمینه بحران‌ساز شد، نوشت: در نخستین هفته‌های ریاست جمهوری‌ام، کارشناسان و مقامات نظامی  آمریکایی (به من) هشدار دادند که منطقه (خاورمیانه) به شدت تحت فشار قرار گرفته است، این امر نیازمند یک دیپلماسی فوری و متمرکز در این زمینه بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه این مقاله خود نوشت: در خصوص ایران، ما با متحدان و شرکای خود در اروپا و سراسر جهان متحد شده‌ایم تا این انزوای خود را  معکوس کنیم (برگردانیم) ، حال این ایران است که در انزوا قرار دارد تا زمانیکه به توافق هسته ای بازگردد. ماه گذشته بیش از ۳۰ کشور جهان به آمریکا ملحق شدند تا ایران را به دلیل عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر فعالیت های هسته ای محکوم کنند. دولت من بر افزایش فشار دیپلماتیک و فشار اقتصادی علیه ایران تا زمانیکه تهران خود را آماده بازگشت و تبعیت از توافق هسته ای نماید، ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1147157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =