لفاظی‌های لاپید علیه ایران در آستانه سفر بایدن به عربستان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفر جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه ادعایی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه، در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شد که اسرائیل حق آزادی اقدام سیاسی و نظامی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

وی همسو با سیاست های آمریکا خواستار اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شد.

جو بایدن با درج مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشته بود:  دولت آمریکا به افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران تا زمانیکه آنها خود را آماده بازگشت و پایبندی به توافق هسته‌ای نمایند، ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا طبق برنامه قرار است در تاریخ 13 جولای (22 تیرماه) سفری به غرب آسیا داشته باشد و در این سفر به سرزمین‌های اشغالی و عربستان سعودی خواهد رفت.

سفر قریب الوقوع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی، کرانه باختری و عربستان سعودی، نخستین سفر رسمی وی به خاورمیانه از زمان بر عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری آمریکاست.

لاپید در خصوص سفر بایدن به منطقه و نیز محورهای این مذاکرات گفت :  راه‌های تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های امنیتی را با بایدن و تیم همراه او بررسی خواهیم کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در عین حال خواستار عادی سازی روابط این رژیم با کشورهای عربی شد و تاکید کرد: ما دستان خود را به سوی تمامی کشورهای منطقه دراز کرده و خواستار برقراری روابط با آنها هستیم.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1147185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =