حذف دانشگاه کلمبیا از رتبه‌بندی یواس نیوز به دلیل ارائه داده‌های غلط

دانشگاه کلمبیای آمریکا به دلیل ارائه داده‌های غلط در مورد نسبت استاد به دانشجو، مبلغ صرف شده برای آموزش و درصد اعضای هیئت علمی دارای مدرک دکتری، از رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ ‌یواس نیوز کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه کلمبیای آمریکا به دلیل ارائه داده‌های غلط، از رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ ‌یواس نیوز کنار گذاشته شد. U.S. News یواس نیوز بارها از دانشگاه کلمبیا خواسته بود که مدارکی برای اثبات داده‌های ارائه شده، ارسال کند؛ اما این درخواست‌ها، بی‌پاسخ مانده بودند. به همین دلیل، تصمیم گرفته شد این دانشگاه از رتبه‌بندی کنار گذاشته شود.

نخستین بار در فوریه ۲۰۲۲ بود که داده‌های ارسال شده از سوی دانشگاه کلمبیا، توسط یکی از استادان ریاضیات این دانشگاه به نام مایکل تادئوس مورد انتقاد قرار گرفت. تادئوس داده‌های اصلی دانشگاه را با اعدادی که کلمبیا برای رتبه‌بندی ارائه کرده بود، مقایسه کرد و صحت چندین مورد از ارقام گزارش‌شده را زیر سوال برد. داده‌های غیرواقعی شامل تعداد کلاس‌های دانشگاه، نسبت دانشجو به استاد، مبلغی که دانشگاه کلمبیا برای آموزش صرف کرده و درصد اعضای هیئت علمی دارای مدرک دکتری است.

واکنش اولیه دانشگاه کلمبیا به طرح این ادعا، دفاع از داده‌های خود بود؛ اما این دانشگاه چند روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که امسال داده‌ای به یواس نیوز ارسال نخواهد کرد و تصمیم دارد فرایند جمع‌آوری و ارسال داده‌های خود را بررسی کند.

در این بیانیه آمده است که کلمبیا مدتهاست که فرایند کاملی برای جمع‌آوری و گزارش‌دهی داده‌های سازمانی انجام داده است؛ اما با توجه به سوالات مطرح شده اخیر، لازم است فرایندهای خود را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهد. 

یواس نیوز اعلام کرد که چون کلمبیا نتوانسته است پاسخ‌های رضایت‌بخشی به درخواست خود ارائه دهد، از رتبه‌بندی‌های مرتبط با داده‌های مشکوک مانند رتبه در بین دانشگاه‌های ملی و برترین دانشگاه در زمینه تحرک اجتماعی کنار گذاشته خواهد شد. یواس نیوز همچنین داده‌های مشکوک را از صفحات نمایه کلمبیا حذف کرده است. مسئولان دانشگاه کلمبیا در واکنش به این تصمیم یواس نیوز تصریح کردند که هرچند این تصمیم ناامیدکننده است، تایید داده‌ها باید از مسیر درست خود انجام شود و هیچ راه میانبری وجود ندارد.  

نظام ارزیابی یواس نیوز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهان را به صورت جهانی و موضوعی در ۵ سطح آفریقا، ‌آسیا،‌ استرالیا/نیوزیلند،‌ اروپا و ‌آمریکای لاتین بررسی و نتایج برترین‌ها را اعلام می‌کند.

شهرت جهانی پژوهش با وزن ۱۲.۵ درصد، شهرت منطقه ای پژوهش  ۱۲.۵ درصد، تعداد مقالات نشریات معتبر با وزن ۱۰ درصد، کتاب ها ۲.۵ درصد و مقالات همایش ها با وزن ۲.۵ درصد، تاثیر استنادی نرمالسازی شده با وزن ۱۰ درصد، کل استناد ها ۷.۵ درصد، تعداد انتشارات در بین ۱۰ درصد انتشارات پراستناد با وزن ۱۲.۵ درصد، و درصد کل انتشارات در بین ۱۰ درصد انتشارات پراستناد با وزن ۱۰ درصد، تعداد مقالات در ۱% پراستناد ترین مقالات در رشته های مربوط و درصد کل انتشارات موسسه در بین ۱% پراستناد ها با وزن ۵ درصد است. همکاری های علمی خود دارای دو شاخص بوده و شامل همکاری های بین المللی با وزن ۵ درصد  و درصد انتشارات با همکاری های بین المللی با وزن ۵ درصد است.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه کلمبیا یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان است. بر اساس آخرین رتبه‌بندی یواس نیوز، این دانشگاه پس از دانشگاه پرینستون و هاروارد، سومین دانشگاه برتر آمریکاست. آخرین رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۰ هم این دانشگاه را بالاتر از دانشگاه آکسفورد و در رتبه هفتم جهانی قرار داده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1147232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =